Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Filosofi!

Av J P - 21 februari 2009 12:31

Heidi är en filosof!


När vi är ute och det inte händer något alls, det händer något spännande på håll eller brötar till lite extra ute så sätter sig Heidi ner och tittar. Lugnt och fint kan hon sedan sitta där helt lös och filosofera, kika på omgivningen, några ungar som på håll åker pulka i Slottskogen eller på Kuba som snosar på något. Hon ser hemskt filosofisk ut och kan sitta stilla ett bra tag. Hade hon inte visat sina vildare Åskar-sidor så hade jag nog undrat vad i hela fridens dar jag hade fått för en konstig mallevalp. Nu ser jag i stället en fin Zaga-sida :-)

Redan i valplådan såg man denna egenskap. Hon kunde sitta lite utanför de andra valparna som härjade runt och bara lugnt titta på. Det ska bli mycket mycket spännande och se hur hon blir som stor.


Många börjar träna sin valp redan när den kommer. Jag brukar fastna i smekmånaden och därför vänta en månad eller två innan börjar leka in små lydnadsmoment. Tills dess blir det vardagssaker, miljöträning, inkallning och kontaktövningar. Detta fungerar däremot toppen och hon är hemskt lätt att få kontakt med. Ja förutom när hon vet att vi är på väg in, då blir hon både blind och döv! Selektiv hörsel som det så fint heter ;-)


Vi har anmält till valpkurs! Det var många år sedan jag gick en sådan och det var många år sedan jag kände att jag behövde det, men jag minns ju hur kul det var! Ett ypperligt tillfälle att lära känna lite mer folk på klubben där jag inte är allt för ofta, lydnaden sker ofta hemma och söket i skogen, bra social träning för Heidi och förstås att lära sig nya saker.



 
 
Ingen bild

lollo

21 februari 2009 17:54

Skönt att cool-heten verkar hålla i sig, det andra har hon ju säkert oxå ändå ;-)

 
Lina

Lina

21 februari 2009 21:01

Men jösses, det går ju inte ens att se att det är samma plats vi var på idag! Det ser ju vårigt ut på dina bilder!!!

Gissa vem jag har slängt ut i trädgården precis...hemska valp! Sova...vad är det?!

Kramar på er hela gänget!

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards