Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av J P - 11 februari 2009 10:22

I morse när husses klocka ringde vid 6 lallade liten sömnig valp yrvaket ut ur buren (den står öppen så hon sover där alldeles frivilligt) och jag tog ut henne en snabbis. Hon både kissade och bajsade och trots att det var kallt och eländigt så blir man ju så himla glad. Jag struntade i att sätta min klocka på ringning men inte väckte hon mig inte, jag vaknade inte förrän kl 10! Dags att börja sätta på larmet!


Det är häftigt att se hur fort lilla Heidi vänjer sig vid allt nytt, men så har hon ju en bra grundstabilitet att stå på. Ute börjar hon bli rätt trygg trots allt oväsen. Vi har även varit en sväng i källaren, inga problem och vi har tjingat på dammsugaren. Hon gjorde som hon brukar när något är nytt och märkligt, hon satte sig och tittade fundersamt på eländet. När jag stängde av den gick hon fram och bet lite i slangen. Vi har också bekantat oss med en stor militärhelikopter som flögt lågt precis över vår gård i går kväll och såg ut som ett stort mullrande UFO med alla sina olikfärgade lampor. Japp, det händer mycket i stan :-)


Hon är otroligt följsam, lyhörd och kelig...än så länge. En underbar liten tös..än så länge *flin*



Ovido - Quiz & Flashcards