Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Blå stjärnan!

Av J P - 19 februari 2009 11:37

I dag har lillsnörplan varit ensam (med Kuba) i nästan 2,5 timmar. Jag var nämligen tvungen att åka i väg och skriva tenta på skolan. Inte ett pip när jag gick, inte ett pip när jag kom och inte en endaste liten kissefläck. Duktiga lilla ludd!


 Usch, det var en saftig tenta! 4 böcker varav två på engelska, 21 föreläsningar, 7 kompendium och två grupparbeten på det. Huvva! Men det har faktiskt gått riktigt bra att plugga med lilla Heidi här hemma. Ytterligare ett G bör vara i hamn.


I går var vi till Blå stjärnan med Heidi. Nej, det har inte hänt något alls, vi var bara där och handlade i butiken :-) I butiken träffade vi Krokasmedens Galens matte Jeanette. Himla trevligt! Dessa två hjälpte till som lockande reklam innan jag bokade valp från kenneln *skratt* 

Heidi var som vanligt där inne, nyfiken och glad. Vi passade på att väga henne och vågen stannade på 6,3 kilo. Jag hoppas att hon blir en ganska liten malle, men när jag får den minsta valpen i kullen så har de en förmåga att bli störst ändå till sist så vi får väl se hur det blir med den saken!


Det är så himla mysigt med en liten valp i huset, trots att hon läcker som ett såll och biter på allt, men det är ju så det ska vara. Kuba har också blivit en mycket gladare hund överlag då hon inte trivs lika bra som ensamhund. Jag längtar som en tok till sommaren när man kan gå längre promenader i solvarm skog med två ystra hundar som rusar runt. Sol och bad och allt som hör till med valp som orkar lite mer. 

 
 
mariechessixa

mariechessixa

19 februari 2009 20:43

gud så härligt att tentan känns gått bra och jag lovar jag är inet avensjuk kan jag säga! och kul att hon inte har gjort något inne och är så duktig:D

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Ingen bild

escodobe

19 februari 2009 22:17

Inte skrämmas så!

 
Lina

Lina

20 februari 2009 08:45

Jag håller med escodobe, fasiken vad du skräms!

Så himla trist med snön som gör att vi inte kan träffas...ända fördelen är att det är mjukt för Elsas tass och dom vuxna hundarna uppskattar att röja runt. Själv muttrar jag mest åt eländet.

Kramar i massor!

Psst. Morgonkaffe med moi?!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Maria

Maria

20 februari 2009 21:32

Fick också en klump i halsen när jag läste rubriken! Skönt att det inte var så!
Hon är bara för söt lilla Heidi, jag blir valpsjuk!

http://www.lissie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards