Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Ge mig en kudde och jag somnar var som helst!

Av J P - 28 oktober 2009 13:18

Jag är så sjukt trött. Så där så jag bara vill sova och sova och bara orkar med några timmar per dag innan jag hamnar i dvala. Det är för lite hundträning (eftersom vi inte har någon bil), för mycket plugg (två tentor inom loppet av två veckor), trist och grått väder och allmänt segt. Vintertid dessutom, ska det vara nödvändigt? Jag struntar väl i om det är ljust på morgonen, jag vill ha ljusare på eftermiddagen så man kan vara ute lite mer.


Hundarna ligger som döda sillar här hemma. Heidi har blivit så lugn (förutom när hon får ryck och klättrar på bordet *morr*) och Kuba har ju aldrig gjort något väsen av sig inne. Detta trots att det bara blir lydnadsträning, promenader och lite bus med hundkompisarna i Slottskogen. Definitivt löp på gång, för det kan väl inte vara så att liten Heidi har börjat bli vuxen? Nä, jag tänkte väl det Oskyldig




Det är vackert i Slottan med alla färger, trots grå himmel.


Finaste tjejerna!

Lurisbild, Kuba ser ju jätteliten och tanig ut på bilden :-D


Jag blir förresten jätteglad när ni kommer med träningstips. Vissa grejer tänker man inte på, andra gejer har man glömt bort och vissa tips är helt nya. Det är så lätt att glida in i gamla vanor, eller nya, när lösningen man inte tänker på kan vara så enkel.



 
 
Ingen bild

escodobe

28 oktober 2009 14:38

Äsch, den är ju nybesiktad så säker är den. Och halvförsäkrad. Skulle något rasa så skulle de ju göra det när jag kör med. Men är det kris så hojta. Det är inte speciellt svårt att ta sig dit med vagnen faktiskt. Men det kan ju vara lite meckligt om de ska sitta i bilen. Har för mig att de har dagis så nån låda eller något borde det väl gå att pula in hennne i?

 
Ingen bild

Lina

30 oktober 2009 14:19

Håller med dig jag! Vintertid är onödigt, löjligt och fullkomligt idiotiskt!

Hoppas du får en bra helg nu vännen min!

Stora Kramar!

Psst. Kaaaan ju hända att jag ringer på vägen upp till Strängnäs :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards