Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av J P - 4 oktober 2009 17:00

Först ett jättestort grattis till Lina som äntligen fått en frisk hund, Elsa är friröntgad Skrattande Jag hoppas Heidi följer i hennes fotspår, men när det gäller leder kan man aldrig vara säker. Rysligt!


I dag bar det i väg på sökträning och när Kuba såg mig packa sökväskan och sedan insåg att hon skulle få följa med, ja då var det en mycket lycklig mule där bak i bilburen. Heidi fick vara med och valla rutan, leka med de andra unghundarna och springa av sig ordentligt. Kuba satt och darrade av upphetsning i bilen när jag tog ut henne inför söket och oj vad duktig hon var, här behövdes ingen påminnelse trots att det var ett tag sedan! Vindade in figuranterna från stigen, som en raket rakt ut, fina framslag och sedan som raket tillbaks till mig med rullen. Det är nästan skam på torra land att inte komma ut och tävla med henne så nu ska jag in och peta ordentligt i fria följet som har blivit riktigt, riktigt dåligt. Hon håller kontakten superfint och har en härligt attityd, men är en halvmeter för långt ut och en halvmeter för långt fram. Men men, det ska väl gå det med, hon är ingen omöjlig hund precis min fina mule Kyss


Nu ska jag fortsätta plugga kvartärgeologi. Geologioken är tjock och tung som en tegelsten, på engelska och är min nya kärlek Glad


Heidi idag: 55 cm, 20,8 kg. Det växer och gror!

Ovido - Quiz & Flashcards