Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av J P - 26 oktober 2009 14:59

I kväll hörde jag hur det rasslade konstigt ifrån köket. Det var Heidi som stod på köksbordet och rotade runt bland mina skolpapper Skrikandes


                                        .........................................



I går åkte jag och Lina i väg till Kind för att kika på skyddstävling i ruskväder. Det är tur att man har varma kläder för trots att vi i publiken kunde stå under tak så var det förbaskat rått och eländigt ute. Grattis till Sanna med Nike och Anna med Beck som båda blev uppflyttade till elit.


Fortfarande ingen bil så det blev lydnad ute på gården idag med Heidi. Fria följet börjar arta sig riktigt bra och det är mer och mer sällan som hon går tillbaks till trängandet. Positionen börjar jag bli nöjd med och hon har trevlig attityd. Läggandet under gång ser riktigt fint ut, bara att nöta på och påminna henne ibland att även rumpen ska ner lika snabbt som framdelen :-) Apporten tycker hon är jättekul men kör vi utan ingång, och ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag vill ha den ännu. Hon är ju van att komma in och sätta sig framför mig och jag vete tusan om jag vill tjafsa och ändra där. Bra fart i alla fall och utan tugg *peppar peppar*. Inkallning...åååh, hatmoment! Det trodde jag aldrig jag skulle säga för det har jag aldrig någonsin haft problem med. Mina tidigare hundar har kommit i rasande fart och kastat sig in vid sidan. Heidi kommer i rasande fart hon med, men att kasta sig in finns inte i hennes värld. Nu är ingångarna segare än sirap, oavsett om vi kör dom som delmoment eller inte, och jag vet inte riktigt hur jag ska få till dom. Jag har inte hittat den rätta knappen ännu så det blir att fnula vidare.


Mer än så körde vi inte idag, jag märker att hon blir trött mycket fortare nu och jag vet inte vad det beror på. Gör jag fel, är det inte tillräckligt roligt, är det löp på gång, kör jag för långa pass, är hon för omogen, har jag fel belöning (varvar gott godis och boll). Hon är helt klart en ny bekantskap om man jämför med mina tidigare vovvar och jag har ännu inte full koll på hur hon fungerar. Däremot måste jag säga att hon blir bara trevligare och trevligare för var dag och jag blir bara nöjdare och nöjdare Kyss Hon har visat positiva sidor som jag då rakt inte kunde tro hon besatte när hon som mindre var en hysterisk pipsill som slog över kors och tvärs. Himla najs!




Bilderna har Lina tagit.

Ovido - Quiz & Flashcards