Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Gnäll i stora lass!

Av J P - 19 oktober 2009 18:42

Jag har tagit slut, min energidepå har sinat och jag är trött, trött, trött. Jag orkar inte plugga och tentan på torsdag räknar jag med att få hoppa över. Tur att man får göra omtenta! Jag vill bara träna hund, det är en lisa för själen, umgås med hundfolk, husse och mamma, och sitta i soffan och göra ingenting...får man det? För att gnälla lite till så har jag blivit handikappad. Jag har ont i tån, skitont rent ut sagt Skrikandes Jag har fått en inflammation och tån är varfylld och svullen och jag haltar fram som en gammal gumma. Tills i eftermiddag har det gått hyfsat att gå i skor, men nu är det strumpläst som gäller och kvällens antijaktträning är inställd. På grund av en jäkla tå!!


I dag har jag i alla fall varit på sjukhuset i två omgångar. I morse fick jag något radioaktivt insprutat i venen. Åååh, jag avskyr när de sticker mig i armvecket *ännu mera gnäll*. Sen fick jag åka hem en stund och sedan tillbaks igen för skelettscan. Nu är det en veckas väntetid på beskedet. En märklig känsla att gå och vänta på sin dom, leva eller dö. Cancer är en skitsjukdom och de som har varit med längre i gemet säger att man lever mellan undersökningarna. Från besked till besked. Ska man klara sig den här gången, har den kommit tillbaks, har den spridit sig osv. Får man ett halvår till? Tur att man är en sån där som inte oroar sig förrän problemet är ett faktum. Jag är ju alltid sån så känns inte så farligt faktiskt. Det får bli som det blir och så länge jag inte blir motbevisad så är allt ok och jag är frisk Glad


Finaste Kuba, igår på en tur i Sandsjöbacka:

 

 
 
Maria

Maria

19 oktober 2009 19:28

Hej Josefin!
Var ju alldeles för länge sedan jag tittade in i din blogg. Har försökt att läsa ikapp mig en smula och vill säga att jag tänker på dig och håller tummarna så hårt jag kan för att den förbannade sjukdomen inte skall ha spridit sig.
KRAM!

http://www.lissie.se/blogg

 
Karin

Karin

19 oktober 2009 21:22

Jag kan ta med mig haren någon dag, så får även du och Heidi göra "slutprovet" = snabb hare dragen av Kata. ;)

http://drakera.se

 
Lina

Lina

19 oktober 2009 22:15

Jäkla skitsjukdom, du skulle bara våga röra min bästis igen!!!

Jag känner igen mig i din trötthet...jag vill bara träna hund och sen inget mer. Inget mer överhuvudtaget...Suck. Jag kanske får knappra i mig lite vitaminer så man orkar hålla huvudet ovanför ytan den här hösten...

STORA Kramar!

Pss. Skyddstävlingar på Söndag, tänkte åka och kolla. Hojta om du vill följa!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Johanna

Johanna

20 oktober 2009 12:11

Vad det är tungt när man är så slut. Var snäll mot dig själv och försök göra minsta lilla av "måstena".
Hoppas, hoppas, hoppas resultatet av scanningen är bra. Kram från mig o kelpietjejerna

http://www.kelpies.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards