Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Skola och träning.

Av J P - 14 oktober 2009 19:18

Vilken dag! Hela dagen har vi i klassen åkt runt Göteborg och angränsande kommuner för att kika på jordarter, isavlagringar, sedimet etc. Kallt som tusan var det trots att solen sken från klarblå himmel. Jag kunde inte sova i natt så det var riktigt segt. Gissa om det var skönt att komma hem!


Någon jordartsdugga blev det inte i går, jag orkade helt enkelt inte. I bland tar det bara stopp och jag är inte mer än människa tyvärr. Nu har jag helgen på mig för nästa tillfälle är på måndag. På tisdag blir det skelettröntgen och sedan på torsdag tenta igen. Hujeda mig! Tur att man har hundträningen att rensa tankarna med ibland Glad


I söndags var det sök och Kuba visade vilken ras hon verkligen är. Hon ville inte springa alls. Det krävdes popup och rejält med motivation. De är inte pålitliga de där stora röda precis. En del lydnad har det också blivit. Kuba börjar få ett jättefint fritt följ, men helt plötsligt kan hon få för sig att nu får det vara bra, och ja, då får det vara bra helt enkelt. Heidi gör också framsteg och hennes läggande börjar se riktigt fina ut. Fria följet är än så länge lite svajigt. Ibland går hon precis så som jag försöker lära om henne att göra, ibland glömmer hon av sig och börjar tränga. Men skam den som ger sig! Övriga moment är på g.


I går var det skydd för Jörgen Köster igen och Heidi var jätteduktig. Inte riktigt samma glöd som hon brukar ha, men heller inte lika mosig som hon var på Kroka sist. Hon piggnade dessutom till ju längre vi körde och i andra passet kändes hon mer i gasen. Vi tränar mycket på transport i olika varianter och hon börjar förstå riktigt bra att det är vid matte man ska hålla sig, oavsett avstånd till figuranten och oavsett fart. Hon biter rätt bra, släpper fint, bevakar utan kladd och går på mina kommandon. Tyst, lugn och fokuserad. Det kunde man inte tro skulle ske när hon var mindre Skrattande

 
 
Ingen bild

Karin

14 oktober 2009 21:03

Hej, hittade din blogg via nån annans.. Blev lite nyfiken på vad det är för en utbildning du går? Läser själv till landskapsvetare, vilket innebär en hel del geologi, ekologi, jordbrukshistoria etc.
Lycka till med både hundar och skola. :-)

/Karin

 
Josefin

Josefin

14 oktober 2009 21:08

Hej Karin!
Jag läser till geograf. Jag går andra året nu med frivilliga kurser och då jag inriktar mig på naturgeografi så läser jag geovetenskap den här terminen. Gissar att vi har en del gemensamma ämnen :)

http://eydimork.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

15 oktober 2009 20:36

Aha, ja då förstår jag att vi har en hel del samma i våra utbildningar. :-)

http://ekmans.blogg.se

 
Carro/Lantismamman

Carro/Lantismamman

17 oktober 2009 13:44

Hoppas du får en underbar helg kära du! Pussa på vovvarna från Lantismamman, dom är så himla fina!! Kramiz Carro

http://lantismamman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards