Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Sten och systrarna bus!

Av J P - 9 oktober 2009 19:48

Alla rätt på stenduggan. I löööv sten!

På tisdag ska vi kunna känna igen och namnge 20 olika jordarter. Vet ni hur förbaskat svårt det är? I hate jordarter!


Lydnaden i går med Mette gick bra, det tar sig för varje gång och nu har vi i alla fall börjat med framförgåendet. Inte mitt favoritmoment precis men det ska ju läras in det med. Trängandet i fria följet är snart ett minne blott och även den sega rumpan. Heidi är skitkul att träna lydnad med, frustar och vill jobba, jobba och man kan dra upp henne rejält utan att det vare sig kommer pip eller överslag. Hoppas det håller i sig! Däremot får jag nog ta tillbaks det där om att hon är duktig på platsliggning Obestämd


Kuba och Heidi har verkligen blivit superpolare. De leker och härjar som tokar ute och de leker på precis samma villkor. De jagar varandra och byter hela tiden om. I 10-20 meter så jagar Heidi Kuba, sedan byter de plats i språnget och nästa 10-20 meter så jagar Kuba istället Heidi. Så stannar de ibland för en liten brottningsmatch och sedan kör de igång igen. Gullungar!


Tack förresten för alla fina kommentarer. Jag har världens bästa bloggläsare, och många utav er är ju förstås mer än så *smack* Kyss

 
 
Ingen bild

Maria Lejka & Myrra

9 oktober 2009 22:25

Hoppas du fick mitt mail??

Det behövs inte så jättemycket för att platsen ska funka.
Heidi ÄR duktig, trängandet på fria följet är ju nästan helt borta.
Kram.

 
Magda & Karma

Magda & Karma

9 oktober 2009 22:27

Grattis till tentaresultatet!!! Du grejade stenarna bättre än vad jag gjorde när jag gick den där kursen förut :)
Och jordarterna... I know... skitsvårt... men det går säkert bra det med :)

Har Kuba testat racing eller lure coursing nån gång? Kusin Izza vann rr-racet nyligen nu på värsta kanontiden! Shit vad det gick undan, och vilken stil hon hade, du skulle ha sett :)
Är säker på att Kuba skulle göra bra ifrån sig på banan hon oxå, med de generna hon har :)

http://www.glorygazelle.se

 
Marie md hundarna

Marie md hundarna

10 oktober 2009 23:42

haha , grattis till alla rätt på sten provet! greja nu jordarterna med trots är det är tråkigt och du hate it;) du klarar det ! det vet jag du är bra !!!!

haha jaaa , visst blir det mycket man tränar på det hundarna kan;) och lite det hundarna inte kan för e blir så otroigt tråkigt ! men snart har du klarat igenom dig framförgåendet med!

och gud så kul dem leker på samma villkor om det var ändå så här hemma , hahaha den som bitchar med ixa , den får sig inte en lätt match !

ta hand om dig KRAM!

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Lina

Lina

12 oktober 2009 21:35

GRATTIS till alla rätt! Fasiken så duktig du är!

Du, jag är fri hela den här helgen (om man bortser från Söndagkväll) Vad tror du om att försöka ses? Vi kan ju göra ett försök iallafall *skratt*

Kramar!

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards