Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Hundträning och skelett!

Av J P - 8 oktober 2009 13:09

Jag ska inte påstå att jag har varit så där himla flitig med att träna lydnad den här veckan, men både Heidis trängande och Kubas urdåliga position börjar ordna sig. Det är gött att ha två så lättlärda hundar. Kubas läggande under gång är fantastiskt, Hedi lägger sig snabbt där fram, men bakdelen tar lite tid på sig. Kubas inkallning är super, Heidis delar jag fortfarande upp i ingångsdel och fartinkallningsdel. Båda två har en hyfsad apportering men där finns lite att jobba på. Framförgående...har jag förträngt än så länge Skäms Hopp *harkel* jooo, det ska jag vi väl jobba lite mer på men platsliggning är de ganska duktiga på i alla fall Oskyldig


I går var det skyddsträning på Kroka. Det är alltid lika trevligt att vara där! Däremot kände jag inte riktigt igen Heidi. Hon var inte alls som vanligt utan kändes väldigt trött och ofokuserad. Kladdade lite vilket hon inte har gjort förut, ville inte riktigt hänga med i transport och var allmänt...ja inte som vanligt i alla fall. Kanske är det löp på gång ändå?


Hos kirurgen gick det bra, eller inte alls, beroende hur man ser på saken. Det var egentligen bara ett samtal där han förvissade sig om att jag är med på noterna. Nu ska jag skickas vidare till samtal med plastikkirurgen då jag samtidigt med borttagandet ska få nya bröst - direktrekonstruktion. Ja och sedan är det ju väntetid så det kan nog dröja ett tag. Den 19:e ska jag däremot på skelettröntgen. Jag har haft ont i nacken sedan i maj och sprider sig bröstcancer så är det i första hand till skelett eller lever. Nu är det bara att hålla tummarna för att all strålning och cellgifter lyckades ta död på alla cancerceller och att det bara är en långdragen sträckning eller nåt. Min lever är ju fin i alla fall men om man kan säga det samma om skelettet, ja det återstår ju att se. Har det spridit sig dit är det obotligt, då är man kroniker och får förlita sig på att nya cellgifter kan bromsa eländet några år.

 
 
Maja o Jedi

Maja o Jedi

8 oktober 2009 19:33

Jisses vad du är en stark kvinna Josefine! Om man kan bli frisk på vilja så blir du det! Jag håller tummarna för att allt går bra och testerna ser bra ut.

Stor kram till dig!

Och du... Framförgåendet, det har heller inte jag heller startat med än. "Jag har väl hela vintern på mig" :-)

http://www.nogg.se/rexan

 
Caroline

Caroline

8 oktober 2009 19:37

Usch, jag hoppas verkligen inte att det spridit sig till skelettet, det var precis vad som hände med min svärmor...

Håller alla tummar för att det bara är någon sträckning i nacken!

Styrkekramar till dig!

/Caroline

http://ci-caroline.se/djuren

 
escodobe

escodobe

8 oktober 2009 19:58

Det är klart att det är lätt att oroa sig över att det skulle ha spritt sig, men det troligaste är ju ändå att det är nån sträckning, felbelastning eller något. Hur går den lilla röda i koppel?

http://https://diamondsnrust.wordpress.com

 
Ingen bild

Carro

9 oktober 2009 06:46

Håller tummarna att inget har spridit sig.

Löptider är härliga tider ;)... jag tror Kvasta också är på G, för hon håller på och vräker päls och är lite annorlunda i humöret och är allmänt disträ. :)

 
Ingen bild

escodobe

9 oktober 2009 09:24

Vilket mycket väl kan förklara nackvärken...
Vi håller tummar och tår för att det är den lilla rödas fel *s*

 
Marie

Marie

9 oktober 2009 11:36

får hoppas det börjar vara löp på G för stora damen. Ixa har ju som sagt var redan löpt haha väldigt tidigt ålder löpte hon:) skendräktigheten har börja gå över thansk good god för det:P

Och hoppas nu operationen blir bra och att cancer inte har spridit sig . ursch så hemskt . du är stark!

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Hannah

Hannah

9 oktober 2009 20:04

Hoppas och tror att det bara är en sträckning eller dyl!

Håller tummarna att bröstoperationen går bra! Nu kan du passa på att bli Dolly P ;-)

http://www.ebbabrun.se

 
Ingen bild

Ulrika

9 oktober 2009 20:09

Du är stark....du har hela livet framför dig och så kommer det bli..eller hur????

Kram Ulrika & Ajax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards