Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Duktig Kubik!

Av J P - 4 oktober 2009 17:00

Först ett jättestort grattis till Lina som äntligen fått en frisk hund, Elsa är friröntgad Skrattande Jag hoppas Heidi följer i hennes fotspår, men när det gäller leder kan man aldrig vara säker. Rysligt!


I dag bar det i väg på sökträning och när Kuba såg mig packa sökväskan och sedan insåg att hon skulle få följa med, ja då var det en mycket lycklig mule där bak i bilburen. Heidi fick vara med och valla rutan, leka med de andra unghundarna och springa av sig ordentligt. Kuba satt och darrade av upphetsning i bilen när jag tog ut henne inför söket och oj vad duktig hon var, här behövdes ingen påminnelse trots att det var ett tag sedan! Vindade in figuranterna från stigen, som en raket rakt ut, fina framslag och sedan som raket tillbaks till mig med rullen. Det är nästan skam på torra land att inte komma ut och tävla med henne så nu ska jag in och peta ordentligt i fria följet som har blivit riktigt, riktigt dåligt. Hon håller kontakten superfint och har en härligt attityd, men är en halvmeter för långt ut och en halvmeter för långt fram. Men men, det ska väl gå det med, hon är ingen omöjlig hund precis min fina mule Kyss


Nu ska jag fortsätta plugga kvartärgeologi. Geologioken är tjock och tung som en tegelsten, på engelska och är min nya kärlek Glad


Heidi idag: 55 cm, 20,8 kg. Det växer och gror!

 
 
Linda, Harald & Siri

Linda, Harald & Siri

4 oktober 2009 17:48

Kul att Kuba är så duktig i söket! Kanske får hänga med er ut någon gång så Siri får testa? ;) Ni kanske vill ha några "nya" figgar någon gång också? ;)
Kram
Linda, Harald & Siri

http://www.bernersennen.in

 
Camilla o Kito

Camilla o Kito

4 oktober 2009 20:15

Läste både förra och dagens inlägg. Så roligt att det går så bra med Heidi som nyss "kunde nästan ingenting" eller hur du uttryckte det ;) Och också jätteroligt att läsa att Kuba har fått komma ut på sök igen och är så duktig! Jag hoppas att du ska komma ut och tävla med henne också. Kito och jag har låååångt kvar till tävling, men från att ha sett söket bara som en rolig aktivering har det börjat spira små drömmar ;) Den brune är inte utan talang, så kan bara matte få ihop det så kanske...

Sen ska jag tänka på dig och hålla tummar för en okomplicerad operation. Tycker du är så tuff som orkar hålla sånt tempo med alla bitar i livet trots sjukdomseländet!

Camilla o Kito

http://kito.photoweb.se

 
Lina

Lina

5 oktober 2009 08:28

Tack snälla du! Jag blir fortfarande helt lycklig i magen när jag tänker på det. :-)

Vad roligt att läsa om Mulen! Vad duktig hon är!

Den nya kärlek låter ju jättetrevlig...eller...;-)

http://midasoenya.wordpress.com

 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

6 oktober 2009 18:27

gud läste inlägget nedan inte visste jag du hade cancer! du är stark människa och det jag träffat av dig och sett så är du en människa som stråla av glädje verkligen! krya på dig och hoppas det går bra nu!!

och kul läsa om hundarna riktigt kul att det går så bra i träningen för dem båda 2 . och oj vad stor hidie ha blivit:O 55 i manken och jag som tyckte ixa var stor när hon drog iväg vid 46 i manken shiit haha . ha de bra ta hand om dig!

Kramar Marie i norr med hundarna

(ps. hade snö storm här om dagen )

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Ingen bild

lollo

6 oktober 2009 19:17

vad roligt att kursen och träningarna går bra för er... hojta till om du behöver hjälp då det blir dags för operation... Kram

 
Helena, Gizmo, Eija

Helena, Gizmo, Eija

6 oktober 2009 21:07

Ja vilket fin mule du har! Men det där kvartärge....någonting, det lät lite jobbigt faktiskt :D

http://www.dalahundar.se

 
Ingen bild

escodobe

7 oktober 2009 21:24

När det gäller Cancer så finns det väl bara en sak att säga
Det suger. Hårt.

Det är allt tur att de där monstren har bra dagar med, hundarna. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards