Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Bajs, bröst och lite annat smått och gott!

Av J P - 2 oktober 2009 11:52

Jag tror Heidi har läst min blogg och tänkt; Aj fan, är det så matte ser på mig, nu får jag allt skärpa mig!


De sista dagarna verkar hon ha kommit ur den där bångstyriga och stissiga tonårsperioden och varit väldigt sansad och balanserad. När hon har hälsat på folk så har hon gjort det lugnt (hon är inte så intresserad egentligen men när hon väl hälsar så slår hon lätt över) och äntrade både skyddsplan i förrgår och kurs igår tyst och sansat. Hon har rullat ihop sig hos mig med huvudet i mitt knä och somnat sött, kunnat bli masserad på golvet utan sprattel, legat avlappnad utan flås på rygg i min famn, bollats runt av husse utan gnöl och varit allmänt mysig. Till och med stenmanin börjar gå över. Jag har ju alltid ansett henne som en lätt hund, trots tonårsslyngel och hantering, och fortsätter det så här så så kommer Heidi vara en typisk blogghund Flört


Kursen i går då?

Brukslydnad för Mette Klavenes och det var kalas. Ett litet trevligt gäng (bl a Maria med Myrra Kyss) med trevliga hundar i jättetrevliga lokaler - träning inomhus - haleluja! Ett bra upplägg där varje hund körs för sig och där man går igenom det man behöver träna på samtidigt som alla får tips och inspiration. Mette är väldigt duktig och pedagogisk och för Heidis del så fokuserade vi igår på fria följet och läggande under gång. Med de nya tipsen och en matte som gör rätt och inte får sin hund att tränga så infernaliskt så kommer det bli hur bra som helst.

Några kommentarer från Mette ang Heidi: högtempererad, lättlärd, lyhörd, lättstyrd, trevlig, balanserad.


När vi kom hem efter kursen möttes jag av en vandrande tunna i hallen. Kuba hade lyckats välta mattunnan och locket hade öppnats lite trots sin låsanordning. Jag vet inte hur många liter hon hade lyckats knöka ner i sin mage men jösses, full var den. Det är inte första gången så jag vet sedan tidigare att det bara är att hålla lite extra koll på henne. I dag bajsade hon tre gånger på morgonprmenaden men är fortfarande tjock som en julgris. Skithund! Det är bara när jag åker iväg med Heidi hon gör bus, är båda hemme så rör ingen någonting.


På tisdag ska jag träffa kirurgen. Det börjar närma sig farväl till mina båda bröst. Jag sörjer inte över dom, men jag ser inte heller fram emot operationen, när den nu blir. Jag är trött på att vara trasig, jag är trött på att bli stucken i och jag är trött på att ha ont *gnäll & gnöl*

Skitcancer!


 
 
Ingen bild

Kristina

2 oktober 2009 14:04

Hmm tror våra ridgebackdamer har vissa likheter! Min Simba är också lite väl uppfinningsrik när ingen annan är hemma men endast då *suck* Skönt att tonårsfasonerna verkar avta på lilla H! Hydra visar också lite tonårs/hormonfasoner borde vara löp i antågande!
Ha en härlig helg!

 
Ingen bild

Lina

2 oktober 2009 19:17

Snacka om att ha spridning av ämnen i sin blogg iallafall. ;-)

Skönt att Heidi har börjat landa, kan du skicka över lite sans och balans till den gråa hunden här hemma tack!

Förstår att du är trött på att bollas runt på sjukhus och jag hoppas du snart slipper...och får vara ifred från sprutor, läkare och sjukhus!

Stor Kram!

 
Hannah

Hannah

2 oktober 2009 21:16

Känner igen det där med att sova djupt och sedan kasta sig upp. Ebba har heller inget mellanläge. Men lite bättre har hon blivit med åren. Numera sover hon mycket och kopplar av i famnen. Fast händer det något eller jag väcker henne försiktigt så är hon pigg och på G på två röda.

http://www.ebbabrun.se

 
Ingen bild

Liv

2 oktober 2009 23:50

Skönt att lilla Heidi lugnat sig... Tror löp är på G hos Hetza också. Ett visst intresse från en Herre i familjen börjar märkas... Hmmm... :-S

 
Carro/Lantismamman

Carro/Lantismamman

6 oktober 2009 06:14

Jag önskar dig ett stort lycka till med operationen! Tråkigt att läsa att du behöver operera bort brösten:-( Tur du har dina hundar att glädjas åt! Varma kramar Carro

http://lantismamman.blogg.se

 
Ingen bild

Carro

8 oktober 2009 13:06

Hoppas allt går väl med operationen.
/Carro med Kvasta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards