Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Inte bara dåligt!

Av J P - 25 september 2009 14:30

Efter gårdagens gnäll behövs det vägas upp med Heidis positiva bitar. Så idag får hon vara lite blogghund, oavsett om hon förtjänar det eller ej Flört En lista som jag ska återgå till de dagarna jag spyr galla över odräglig unghund med tetiga beteenden!


  • Hon är balanserad i lydnaden, går att träna med både godis och leksak utan att slå över åt något håll och samtidigt pigg och glad.
  • Så fort hon vet vad hon ska göra är hon oerhört fokuserad, stabil och framför allt tyst.
  • Lär sig blixtfort och vissa saker verkar hon kunna utan inlärning.
  • Tyst och fin i bilen och kan ligga lugnt och avslappnat och vänta.
  • Miljöstark som tusan. Klättrar på allt. Under, i, över och igenom!
  • Otroligt fin med andra hundar. Märker hon att de andra hunden är lite osäker eller putt så lägger hon sig platt ner. Hjälper inte det så visar hon magen eller inbjuder till lek.
  • Har en enorm kamplust men är samtidigt lätt att bryta. Växlar finfint mellan aktivitet och passivitet.
  • Har ett naturligt spårintresse på alla underlag.
  • Är över lag väldigt lättstyrd.
  • Apporterar det mesta.
  • En naturbegåvning i skyddet.
  • Har en enorm arbetslust.
  • Liten och smidig med härligt röd och fluffig päls och små öron Kyss

Nu har vi även fått lite tips på att få bukt med stenmanin så nu jäklar! Tänk att en sådan simpel sak som lite sten kan få en på fall!

 
 
Ingen bild

Maria, Leika & Myrra

26 september 2009 14:40

Du kan lägga till på din lista att du har en underbart härlig hund dessutom, visst är dom billiga somliga dar men man vill ändå inte vara utan dom och med så mycket possitiva omdömen så kan Heidi inte vara annat än härlig.

Kramar

 
Ingen bild

Camilla & Kito

26 september 2009 14:41

Klart att hon är fin och har goda egenskaper också!! Fanns ju mycket på den listan som man kanske kunde haft lite mer av här ;) Men varje hund och ras har sin charm och sina egenheter. Det med stenarna lät ju rätt jobbigt. Kan jag förstå att man blir tokig på. Och det med vindrutetorkaren var ju nästan lite kul... sånt en ridgeback kan få för sig Skrattande Sen tycker jag att en hund som är språksäker och bra med andra hundar är VÄLDIGT TREVLIGT, och det är ju kul och intressant att höra att hon är det!



Hälsningar Camilla o Kito

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards