Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 12 september 2009

Av J P - 12 september 2009 14:30

En härlig dag har tillbringats på Krokasmedens kennelträff. Heidi busade hej villt med de valpar hon kom åt, hon är helt galen i allt smått Kyss, och tjingade på galet Heidivis på de stora hon kom åt. Efter att ha umgåtts ett par timmar med valpar och krokiga ägare gick vi ner till plan för att träna lite lydnad Heidi och jag. Det var väl inte så himla välplanerat precis. Ingen leksak att lösa upp henne med som jag brukar efter några godisbelöningar, och bara tråkiga frolic i fickan. Efter att ha latjat runt med valparna var hon väl inte heller på topp så det var sannerligen inte mycket att visa upp. Inte alls den fart och glädje som jag är van vid. Nåja, vi har ju inte kommit så långt i lydnaden ändå... Desto bättre gick det när vi körde lite skydds senare för Stefan. Det var ju hennes andra skyddspass och han provade på lite allt möjligt med henne. Hon har väldigt mycket naturligt och var balanserad och fin. Det besvärligaste är nog att lära matte allt som hör till men det ska nog gå det med. Men sannerligen är Heidi betydligt talangfullare än jag i dagsläget Skrattande



Tack Lollo, Stefan och alla trevliga mattar och hussar för idag!



Min mamma tycker den här bloggen är dum, hon får skrolla fram och tillbaks för att se allt. Hur är det för er? Var den gamla bättre (om ni bortser från reklamen)?



I dag blir förresten Heidi 9 månader. Jag kan bara inte förstå hur det har gått så snabbt, hon var ju liten bebis nyss. På dagen 54 cm hög och 20,2 kg "tung" Glad

Ovido - Quiz & Flashcards