Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Skräphund!

Av J P - 15 september 2009 14:30

Usch, vad har hänt med min hund!


Från att ha varit en hyfsat balanserad och mycket kontaktsökande liten skrutta så har hon de senaste veckorna förvandlats till sin raka motsats. Kan inte slappna av, piper och gnäller, betydligt svårare att få kontakt med och hattar runt som en skållad råtta. Måtte det vara löp som är på g med hormonknäpp i hjärnan som följd, och måtte det gå över efteråt. Stessiga piphundar är det absolut värsta jag vet! Ett under att hon kan vara så samlad i skyddet Skrikandes Uuuuurk!


I går var det kursstart på antijaktkursen och deltagarna bestod av en hispig belgare (Heidi), en betydligt mindre hispig belgare (grönisen Izla) och några allt annat än hispiga eurasier. Snacka om att känna sig som gruppens svarta får! Vi körde kravinkallningar och specialsök (välja rätt doft framför viltvittring). Mycket behövligt! 


I kväll är det skydds igen, kanske något mindre behövligt men något roligare. Nytta och nöje!


Kuba får äntligen, äntligen följa med ut tillsammans med oss andra i skog och mark, rusa runt som hon vill och latja med Heidi. Hela hon är en enda stor lyckobubbla. Håll nu tummarna för att örat fortsätter vara platt och fint!

 
 
Ingen bild

Lina

26 september 2009 14:45

Dessa jäkla tonåringar! Elsa är också skogstokig, men relativt tyst ändå. Tack och lov!

Hoppas allt är bra med er annars och att skyddet gick lika bra som sist!

Kram Kram

 
Ingen bild

Emma & Echo

26 september 2009 14:46

Här är en till hormonstinn hund kan jag lova. Echo har upptäckt sitt liv som hanhund. Önskar jag hade en något tjurigare vuxen hund än Tix så man fick lite hjälp med uppfostran. Älskade pubertetshundar =)



// Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards