Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Galet sök

Av J P - 6 september 2009 14:30

Jaha, så då var dagens sök avklarat. Vad ska man säga...ibland blir man lite matt!


Vi var bara tre stycken idag så det gällde att ensam hålla koll på stig, radio, snitselmarkerade figgar, rullar och hund-så-in-i-helsicke-i-gasen. För det mesta brukar jag, förutom att värma upp, låta henne springa av sig det värsta innan men den här gången blev det inte så vilket innebar att hon var halvt hysterisk när vi äntrade rutan. Hon flög ut till första figgen, skällde, tog rullen, in till mig, tappade rullen (men kastade sig runt och plockade upp den igen), ut på påvis och skällde igen bara för att figgen var lite sen med belöningen (som fastnade i dragkedjan Skrattande). Du milde tid! Jag har ju fnulat lite på att köra skallmerkering med henne eftersom vi ska börja med skyddet och fnulat lite till på hur jag ska lära henne just att skälla. Det verkar ju inte vara några problem. Men, nu är det ju rulle som gäller och övriga skick fixade hon fint...och tyst *haleluja* Däremot var jag tvungen att hålla henne kopplad mellan skicken för att gå vid sidan (utan tjafs och ständiga påminnelser) var inte aktuellt *pust*. Efteråt var hon uppvarvad och något stressad och Heidis stress tar sig lite olika uttryck. Nu för tiden blir hon sten- och grävmanisk. Gräva, plocka, bära osv. Då får man ta tag i henne och sätta eller lägga henne ner för att bryta manin.

Så, en sammanfattning av dagen: lite för mycket temperament och stress, lite för lite mognad och rutin.



Kubas blodöra verkar ge med sig. Fortsätter det så här så slipper hon operation igen. Tack gode värld för det, måtte det bli så! Hon ska äta kortison ytterligare en tid för att få ur den sista vätskan och endast gå koppelpromenader. Stackars mule Rynkar på näsan



Det är tur att hon är så söt den lilla galenpannan Kyss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards