Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Svinigt!

Av J P - 2 september 2009 14:30

Stackars Lina och Johan som ligger i svininfluensa Rynkar på näsan Jag tillbringade ju hela söndagen tillsammans med henne och under dagen blev hon sämre och sämre. Jag började också känna mig krasslig men uppenbarlign har jag så sunkigt immunförsvar att den inte riktigt biter på mig men jag vågar inte riktigt ropa hej ännu. Jag har sjukt ont i huvudet och lite ont i halsen så vi får väl se vad som händer.


I dag har jag varit i skolan hela dan och det är så jäkla kul med geologi! Däremot har jag ju blivit totalslö efter tre månaders sommarlov så nu är jag en aning pömsig. Husse jobbar kväll så hundarna har inte behövt vara ensamma men Heidi är lite rastlös. Tränade lite lydnad när jag kom hem men hon är en aning ofokuserad över lag för tillfället. Kanske hormonerna börjar spela allan inför löp? Nåväl, nästa vecka börjar vi med skyddsträning för Jörgen Köster så blir det lite mer aktivitet för lillstrumpan.


Kubas öra ja, det har inte skett någon förändring åt något håll så jag vet inte hur det blir. Veterinären skulle ringa idag, om hon inte gjorde det när jag var i skolan, så jag får se vad hon säger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards