Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Rubrik saknas

Av J P - 20 april 2009 09:48

I går vad det sökträning och jag kände redan på uppvärmningen att Kuba inte var som vanligt. Hon är mitt i höglöpet och var inte alls lika het och i gasen som hon brukar vara. De första fyra skicken gick dock jättebra, om än inte i lika hög fart som det brukar vara, men med lite extra uppmuntring så såg det toppenfint ut! Jag såg att hon redan på det fjärde skicket började bli lite trött så på det 5:e fick det bli en popup. På det 6:e körde jag utan igen och hon stannade efter bara några meter och tittade på mig. Jag skickade om och då stannade hon igen fast lite längre ut. Jag fick gå med henne några steg och då sprang hon ut själv. Vi avslutade med en flyende hittaövning för att få ett roligt avslut och sedan tog knoppen slut.


Heidi hade fått vara med husse på fisketur halva dagen och det var uppenbarligen väldigt jobbigt för en liten energisk puppelin för hon var helt slut efteråt och det var väldigt lugnt här hemma hela kvällen. Till middag blev det i alla fall nyfångad stekt rengbågslax med romsås och sallad och det är ju inte fy skam precis. Vid 6-snåret drog husse ut igen för att försöka få upp lite fler firrar och Kuba fick i stället följa med. Heidi rörde knappt en fena på hela kvällen och jag gick och petade på henne med jämna mellanrum för det var hemskt vad tomt och tyst det kändes med bara en sussande hund hemma.


Kuba är en riktig liten slampa nu, försöker få Heidi att para sig med henne och viker undan svansen så fort hon kommer i närheten av bakdelen. Jag ser inte fram emot den kommande skendräktigheten med medföljande mentala förändring och innan nästa löp hoppas jag kunna kastrera henne.

 
 
Karin

Karin

20 april 2009 15:44

Kubis var duktig i söket igår! SES!

http://drakera.se

 
Asta

Asta

20 april 2009 21:12

Blä, för löptikar. Jag ska bara ha hanar i fortsättningen...Förutom när jag passar en sötnos som är för ung för att löpa;-)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Lina

Lina

20 april 2009 22:24

Alltså den middagen hade jag dödat för tror jag...inte alls avis, nej då! Nu börjar jag sakna min kock här hemma. ;)

Skönt med trötta hundar, om än lite tomt och tyst!

Hoppas allt gick bra idag!

Kramelikram

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards