Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 18 april 2009

Av J P - 18 april 2009 16:14


Valppassning är fixat. Heidi Hosan kommer att tillbringa några glada dagar hos en krokig snyggingschäfer med kompisar. Jäklar vad hon kommer att trivas


Här hemma luktar det blod. Kuba höglöper och Heidi tappar tänder i långa banor och luktar allt annat är mumma i käften. Skönt att slippa de små sylarna i vilket fall som helst. Några rycks ut och flyger åt alla håll när hundarna kampar med varandra. Häromdagen hittade jag en kindtand brevid kaffekokaren och undrade i mitt stilla sinne varför det låg ett halvt popcorn där. Det var ju evigheter sedan vi snaskade på sådana och så länge sedan var det väl inte som vi städade!?


I dag skulle jag egentligen på RR-träff men jag vaknade med noll lust för att släpa med mig en väldoftande och tetig  löptik till alla hanar som brukar vara med. Dessutom hade jag molande huvudvärk. Grannarna började redan 8:30 i morse med att försöka spräcka vårt tak med sina bas. I morgon är det i alla fall sök och det är alltid roligt...och intressant att se hur Kuba fungerar för dagen när hormonerna leker världskrig inom henne. Nu är hon ute på joggingtur med husse och gör av med lite "spritt i kroppen". Heidi är lite småhalt och ska i stället för att härja runt i rutan i morgon få följa med honom på fisketur. Vågar jag hoppas på stekt, färsk fisk till middag tro?


Några bilder på H som Johan tog på kennelträffen:



Ovido - Quiz & Flashcards