Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Sooool!

Av J P - 11 april 2009 19:24

Vilken underbar dag!

Det har varit riktig sommarvärme och jag har gått ute i kortärmat hela dan. Tänk, en fryslort som jag, då är det varmt!


Det blev lite ändrade planer så Lina kom och hämtade upp mig och så åkte vi och hundarna iväg till klubben för att umgås och träna lite i det sagolikt fina vädret. Både Heidi och Elsa fick träna lite lydnad, framför allt fritt följ, och budföring plus lite passivitet med varandra som störning. Sedan tog vi en promenix och de fyrfota fick härja loss. Och som de härjade! Elsa är 8 månader och bra mycket större än mitt lilla skräp men hon anpassade sig så himla fint och de lekte kalasbra ihop. 


Efteråt så körde vi ett litet minipass med ff igen.




Kontakten är det inget fel på!


Attityd!


Badankorna i farten!


Det är inte riktig vår förrän jag har fått se Tussilagosar med egna ögon.

Men nu så :-)

 
 
Lina

Lina

11 april 2009 22:26

Tack för en jättetrevlig dag och Heidi är verkligen en fantastisk liten hund!

Kramar!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Camilla o Kito

Camilla o Kito

12 april 2009 12:06

Å vad ni ser fina ut båda två :) Visst är det härligt med våren och värmen. Riktigt glad blir man. Heidi ser jätteduktig ut redan på FF-bilderna!

Glada påskhälsningar från Skåne

http://kito.photoweb.se

 
Ingen bild

lollo

12 april 2009 18:39

Vad ni är duktiga! Blir så glad av att se er som ekipage i träning ;-)

 
Ingen bild

Emma med Echo

13 april 2009 21:27

Vad trevligt det ser ut med er träning. Kan bara hålla med att de är kontaktsökande de små liven. Men va färdig och "vuxen" Heidi ser ut. Echo är iofs stor men ser fortfarande ganska valpig ut.

Mvh// Emma

 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

19 april 2009 20:42

Häärlig fria följ! riktigt snyggt!

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards