Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

Sök och stora valpar!

Av J P - 29 juli 2008 22:09

Sökträningen i söndags var varm, framför allt för hundarna. Själv tycker jag det är rätt skönt om än något klibbigt. Kuba var glad och pigg på de första skicken, men tog snabbt slut. Så slut att hon sedan inte ville ta rullen utan släppte den så fort hon lämnat figgen. Jag fick skicka om flera gånger och till slut fick jag skicka såpass nära figuranten att hon såg mig hela vägen och då gick det bra. Vi avslutade det hela med en enkel hittaövning.


Innan själva sökträningen började lade de andra platsliggning med skott. Kuba har tidigare inte brytt sig om när det smäller men denna gången reagerade hon ganska kraftigt och ville gå tillbaks till bilen. Jag hällde ut lite korvslantar på gräsmattan och då gick det mycket bättre. Vid det sista skottet så tittade hon upp men stannade kvar och fortsatte snabbt snosa korvbitar i gräset.

Dags för skotträning!


I går träffade jag Eydimörk Audny som bor i Dalarna på kennel Siljavie, och idag var jag i Trollhättan och träffade syrran Eydimörk Aska som jag har ute på foder. Två jättetrevliga hundar med massor av krut i sig. Hela kullen är väldigt jämn och fin. Framåt, sociala, miljöstarka och med mycket mod och kamplust, jag kan inte annat än att vara nöjd. Att de sedan är mörka och snygga som bara den är ju inte fel det heller :-) Fyra stycken ska bli tjänstehundar (2 polis, 2 väktare), ja om allt går som planerat förstås!

Väldigt trevligt att träffa både valpar och deras hussar och mattar, de har verkligen fått kalashem vovvarna! 


Stackars matvraket Kuba får svälta idag. Så går det när man trycker i sig ett kilo leversnittar som hon lyckades stjäla i går!

 
 
Lina

Lina

1 augusti 2008 22:55

Åh vad jag önskar att du hade en fungerande kamera så jag hade fått se "valparna" Dom var ju bedårande som valpar så jag förstår verkligen att de har vuxit upp till vackra flickor!

Ha en bra helg!

Kramelikram

http://midasoenya.wordpress.com

 
Ingen bild

Elin

4 augusti 2008 15:52

Hej!
Vad kul att höra av Dig! och att hitta till din blogg. Jag kommer absolut tillbaka :-)!

 
escodobe

escodobe

4 augusti 2008 20:46

Jag kan ta med mig nomeselen när jag ska träffa karin och sarah nästa vecka så kan karin ta med den till dig. Den är rätt skruttig men passar den så kan du ta den.Det lär dröja innan jag får en som kan ha den.

http://diamondsnrust.wordpress.com

 
Malin, Daya & Bibi

Malin, Daya & Bibi

4 augusti 2008 23:09

Hmm, känner igen det där med att stjäla godis... Det värsta när man har två mat/godisvrak är att dom samarbetar o hittar ännu mer att stjäla :-(
Ha det gott - hörde av Lina att ni hade pissväder

http://hidaya.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards