Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 22 juli 2008

Av J P - 22 juli 2008 21:14

Ytterligare ett sökpass har gått av stapeln och denna gång i en jätteskojig ruta - ett grustag! Stora grushögar (förstås), baracker, containrar, gamla risiga byggnader och annat bråte. Kuba var väldigt komfunderad. "Ska jag söka här, men här finns ju ingen skog?" tycktes hon tänka. Hon löste det ganska bra ändå och hämtade rulle både på grushög, mellan containrar och i baracker. Det var först när en figge hade krupit in under en husgrund som hon inte ville gå in och ta rullen. Då fick jag skicka en gång till men till sist gick det bra. Kuba var över lag väldigt trött och seg. Kanske en kombination av höglöp och en helg med resa och intensivt uppvaktande av ontresserad hane. En älg klev rakt förbi oss men den såg hon inte. Det hade kanske fått fart på henne *skratt*

Nu har vi haft en riktig slappardag när vi bara har varit ute och skrotat men hon är fortfarande jätteloj och allmänt mysko. Cyklar är läskiga, hon har blivit känsligare för vissa ljud och hon går bakom mig med svansen hängande och ser allmänt putt ut.


Jag hoppas att det försvinner helt när löpet går över och att det inte är egenskaper som växt fram och blir kvar. Då blir det definitivt inga valpar på henne. Känsliga ridgebacks finns det alldeles för gott om och jag är lite småtveksam redan nu. Jag hoppas verkligen vi kommer med på MH:t i augusti men oavsett så är det mest troliga att hon blir kennelns maskot, prinsessa och träningskompis i stället för avelstik.


Ovido - Quiz & Flashcards