Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Lydnad!

Av J P - 14 juli 2008 13:50

I dag har jag och Kuba kört ett långt lydnadspass, jag för att vara henne kan väl tilläggas :-) Det gick faktiskt riktigt, riktigt bra. Vi började med att kampa lite med hennes lilla skinn för att få upp henne i varv något och sedan fick hon trampa lite på targetplattan vilket hon brukar tycka är jätteskoj. Nu har vi dock tränat en hel del med apporten så nu vill hon ta upp plattan och ge den till mig i sället för att att trampa på den.


Fritt följ: För tillfället koncentrerar vi oss på att hålla kontakten när vi börjar att gå. Hon vill gärna titta ner för att sedan titta upp igen och på den lilla microstund glömmer hon lätt bort sig och tappar koncentrationen. Har vi kontakt hela tiden så har hon ofta jättefin position (kan tränga lite ibland elelr gå för långt fram), kontakt och uthållighet.


Ställande under gång: Vi är fortfarande i bara i början av detta moment, och här måste vi träna på att hon inte ska ta ett eller ett par steg framåt när jag går tillbaks till henne.


Inkallning. Där kör vi enbart ingångar och hela momentet lite huller om buller. Det ser faktiskt jättefint ut och idag kom hon direkt utan att sitta och fundera ett par sekunder innan. Farten tappar hon när hon är lite trött, så mycket motivationsträning där.


Läggande under gång: Hon kastar sig ner men vill ibland resa sig upp när jag går vidare. Vi tränar därför det i olika moment och sätter sedan ihop de olika bitarna.


Hopp över hinder: Vi måste åka till klubben lite oftare :-)



Puss på dig tjejen!

 
 
Lina

Lina

14 juli 2008 22:09

Ge mig dåligt samvete för att jag inte har tränat lydnad, gör det bara! ;-)

Hoppas allt är väl med er borta i Götet!

Stora Kramar

http://midasoenya.wordpress.com

 
Johanna

Johanna

18 juli 2008 16:12

Hallå hallå!
Kul att träffa er på sökträningen i söndags. Kuba var en mysig liten tjej att figga för. Vi ses!

http://www.kelpies.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards