Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Svampfritt!

Av J P - 29 augusti 2009 18:07

Kuba har fått tillbaka blodörat *svordomar* Det är ju själva *pip* Jag blir så ledsen och frustrerad *dunkar huvudet i väggen* Ska stackarn behöva gå igenom hela fadirullan igen? Än så länge är det bara en liten bubbla med vätska så Kuba får ta det superlugt nu över helgen. Har vi riktigt tur så går det tillbaks, annars så bär det iväg till veterinären igen så får de åtgärna det innan det blir lika stort som förra gången *pip**pip**pip**grrrr*


Jag, husse och Heidi åkte iväg till skogen idag för att leta svamp. Såg framför mig en smaskig macka med drivor av gyllengula, smörstekta kantareller på. Jag vet inte hur länge vi var ute, ett par timmar kanske, och vi hittade f y r a (4!!) svampar (som jag visste var ätliga) varav två var små ynkliga gula kantareller i miniformat och de andra två minst lika små och ynkliga taggsvampar *suckar djupt* Det blev Mc Donalds i stället.


På tal om mini...träffade en kvinna med en cairnterrier i går och vi stod och pratade lite.

-"Vilken fin malle du har" sa tanten, "hon är ganska lik en schäfer"

Jag blev jätteglad och pöste för schäferlika mallar är ju det finaste som finns.

"En liten minischäfer" forsatte hon.

*hrmfh*


I morgon bär det av till Falkenberg för att kika på SM. Jag och Lina drar iväg i ottan för lydnaden börjar redan kl 06:30. Hualigen! Kennelpappa tävlar, Heidis moster tävlar, sökgurun Git tävlar och Linas uppfödare tävlar. Så det är några att hejja på :) Dessutom kommer några av Heidis syskon dit och jag hoppas jag hittar dom i vimlet.


Ätbar?


Min lilla minischäfer


 
 
Sara

Sara

29 augusti 2009 19:22

Usch vad tråkigt med blodörat! :( Hoppas verkligen att hon blir bättre snart!

http://djurens.wordpress.com

 
Ingen bild

Lina

29 augusti 2009 22:25

Jag undrar vad jag gör uppe, borde nog sova eftersom jag ska upp om...fem timmar!!! Jösses, så snart! Kastar mig in i duschen och sen bums i säng! Ses i morgonbitti! Kramelikram!

 
Ingen bild

escodobe

30 augusti 2009 23:10

Skulle du inte kunna konstruera en näthuva åt henne att ha på sig i "risksituationer" när du anar att hon kan komma att skada på huvudet mkt eller gå i svår terräng? I förebyggande syfte tills örat blivit starkare?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards