Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av J P - 13 augusti 2009 12:53

Nu har Aska åkt med sin nya familj till Stockholm. Det känns i hjärtat! Hon är så himla mysig och nu när hon hade bott in sig så var hon så lugn och harmonisk och lätt att ha att göra med. Men det blir nog bra på alla sätt och vis. Efter mycket funderingar fram och tillbaks så ska Aska fortsätta jaga bus tillsammans med sin nya matte som i grunden är både djurvårdare och massör. Bo i radhus med egen tomt, busa med borderterriern Axel, leka men två barn, bada i havet vid sommarhuset och så vidare. Aska ska vara borta på prov en månad och jag håller tummarna både för Aska och hennes nya familj att det fungerar fint.


I går blev Heidi 8 månader. Hon växer väldigt långsamt och ligger nu på 53 cm och väger 19 kilo. Inga spökigheter än så länge och inget löp i sikte men det lär det väl bli ändring på snart gissar jag.

"Vilken vacker hund" trodde jag aldrig att jag skulle få höra när jag skaffade mig en malle. Mycket kan man säga om rasen men några skönheter är de inte. För inte längesedan tyckte jag mest de såg ut som stelbenta, ormlika hyenor med krokodilgap. Men tro på fan, jag får faktiskt höra det ganska ofta om Heidi. Även jag själv börjar bli omvänd för nog tusan tycker jag min lilla rödräv är fin allt. Tänk vad man kan ändra sig!


Kubas öra ser finfint ut, nu är det bara en vecka kvar, sen ryker stygnen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards