Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av J P - 7 augusti 2009 22:00

Aska har anpassat sig fint och är jättelugn och trevlig här hemma. Hon är verkligen en härlig schäferflicka! Jobbigt är det ändå med tre hundar då man måste sära på dem i ett litet hem utan dörrar. Heidi och Aska är superkompisar och leker oavbrutet om de är tillsammans, trots otaliga tillsägelser, och Kuba vågar jag inte riskera något med med tanke på hennes öra. Jag tycker inte jag gör annat än passar hundar och går ut på promenader. Aska och Heidi tar jag i alla fall ut till havet någon timma varje dag så de får härja av sig ordentligt men stackars Kuba får stanna hemma. Hennes öra ser dock betydligt bättre ut nu och svullnaden har börjat ge med sig ordentligt.


Kasslerörat:


På baksidan har stygnen åkt in under huden efter infektionen och svullnaden som blev därav:


Nåväl, ont har hon inte längre och hur örat kommer att se ut efteråt ger jag blanka fan i rent ut sagt. Hon är världens vackraste oavsett


I dag har jag och husse varit ute och fotograferat en buske i Slottskogen. Den fullkomligt vimlar av fjärliar och andra små flygfän. Luktar gott gör den också, det kanske är det som lockar till sig alla små knytt.


Rosa godisbuske!






Ovido - Quiz & Flashcards