Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Blandat!

Av J P - 24 augusti 2009 20:57

Den här helgen har det sannerligen varit blandad kompott. I lördags var vi på kombinerad kalas- och kräftskiva hos husses familj i sommarhuset på Orust. Jag älskar skaldjur så det var en både god och trevlig tillställning. Kräftor, räkor, romsås, Västerbottenpaj och massor med annat gott. Mums!


Husses systerdotter fyllde år så då det blev förstås lite extra glitter i tårtan.

 


På kvällen åkte vi ner till Nya varvet för att njuta av solnedgången och jag passade på att miljöträna Heidi lite. Inte för att det behövs, hon är otroigt mljöstark. Inte så konstigt kanske med tanke på att det varit olika vägarbeten här utanför ända sedan hon kom och vi har utnyttjat alla konstigheter. Den här kvällen blev det godislet i höga hyllor med lastpallar och under konstiga presenningar, klättring i den extremt branta, höga och smalstegade gallertrappan och trampande på svajande och skramlande galler över vattnet.


Husse fotade den underbara himlen vid Vita gaveln


Gårdagens sök gick av stapeln i en knölig ruta med en jordkällare (hur den nu kan kallas för det när det är ett litet hus ovanför jord). Det går lite bättre och bättre för varje gång och denna gången så tog hon rullarna finfint utan att tappa en endaste på vägen tillbaka. Lite pip på första skicket när hon är som mest i gasen men sedan var det tyst och bra. En figge hade vi lagt i jordkällaren och hon förstod först inte alls att man kunde gå in i huset. När hon hade snurrat runt ett par varv så tog hon sig helt enkelt upp på taket innan hon hittade dörröppningen och figgen där inne i mörkret. Hon är verkligen en riktig klätterapa den lilla!


I dag åkte vi iväg för att gå en sväng i markerna runt klubben. Kuba var överlyckligt över att äntligen, äntligen få springa lös och lattja precis hur mycket hon ville. Tidigare har jag fått kolla så de inte har busat med varandra och härjat för mycket pga örat. Hon for runt som en galning och fick tokryck på tokryck. Hon till och med badade alldeles frivilligt med Heidi av ren och skär lycka.

Underbart väder att bara traska runt och njuta i.


Tokglada jyckar!


Eftermiddagen var väl mindre mysig då det var dags för min månatliga spruta i magen, zoladexen. Visserligen är inte själva sprutan speciellt obehaglig trots sin storlek men bara att gå in genom dörrarna på Jubileumskliniken ger mig smått illamående. Alla timmar med cellgift sitter djupt rotat. Urk!


Nu ska jag svepa i mig lite kall hallonsoda och njuta av lugnet innan ett par dagar av surande. "Bromsmedicinen" ger mig taskigt humör. Jag är i alla fall glad då jag äntligen har tagit mig i kragen och lärt lillfjantan att hoppa in med rumpan när man vänder sig vänster om i fotposition. Det var ju inte en dag för tidigt!

 
 
Ingen bild

Lina

24 augusti 2009 21:50

Äntligen en uppdatering! Vilka vackra bilder, som vanligt.

Nu när du har lärt din fjant så kan du väl komma hit och lära min? Okej! :-D

Kram Kram

 
Maria

Maria

24 augusti 2009 22:33

Härligt att Kuba äntligen får vara lös igen o hon ser verkligen lycklig ut på bilden.

Kramar

http://www.lejka-myrrasblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards