Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

"Nattrapport"

Av J P - 10 januari 2010 16:12

Det kanske var tur att jag tackade nej till söket idag. Inte för att det blev så kallt, tvärtom så blev det betydligt varmare än jag trott och jag hade kanske kunnat köra utan fläkt, men i natt blev Heidi dålig. Jag gissar att hennes fd plåtmage har blivit lite känsligare nu efter den där vidriga magåkomman, för allt provsmakande på gratisgrejer från mässan resulterade i en nerspydd pläd och biabädd och ett nedbajsat golv   

Vakna mitt i natten av bajsstank, ut i mörker och minusgrader i nattsärken med en hund som redan bajsat av sig (var det verkligen Heidi?), in och torka upp gigantiskt lös pöl och skura golv, torka biabädd, vädra, frysa, tända doftkrus och sedan försöka somna igen. Inte det lättaste precis och vi är nog lite småmöra båda två gissar jag, ja i alla fall jag!


På tal om mässan så hade jag gärna varit där idag med. Man får det lätt i blodet, det där med alla hundmänniskor, hundgrejer, hundar, trevligt sällskap och allt runt omkring   



  Jag längtar till våren. När man kan sitta på en sten och göra ingenting.

Utan att frysa!

 
 
Ingen bild

Lina

10 januari 2010 18:06

Men liten då, nu får det väl vara slut på magproblemen!

Tusan att jag inte ringde dig då! Jag trodde aldrig du ville spendera en tredje dag på mässan! :-D Jag hade gärna gått där i rean och kikat på Bis-finalen. Men nästa år, då jäklar! :-D (Och då ska ju du ställa också så då måste jag ju stanna till Bis-finalen. ;-) )

Kram Kram, hoppas natten blir lugn för er!

 
Ingen bild

escodobe

12 januari 2010 18:28

Jag skickar varma tankar till er båda angående bajseriet. Mina två drabbades av samma öde inatt...

 
Lina

Lina

12 januari 2010 21:58

Åh, hoppas att Heidi kryar på sig!

http://www.linaochgreven.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards