Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av J P - 20 januari 2010 10:32

I måndags var jag hos onkologen. Hon undersökte mig som vanligt och frågade om jag sov bra. Ja för det mesta sa jag, men jag hostar ju en del periodvis på grund av dn stressrelaterade astman. Hon lyssnade på mitt hjärta och sedan lyssnade hon på mina lungor. "Hmm, har vi kollat dina lungor?" Så nu ska det även bli en lungröntgen för att kolla att hostan inte är något annat än just stressrelaterad astma. Nu har jag snart kollat allt utom hjärnan. Nästa gång råkar jag väl säga att jag har migrän så jag lär väl få göra det med gissar jag. Förutom det så kommer mina äggstockar att opereras bort, men det är långt fram i tiden. Jag har ju embryon som väntar i frysen och jag måste först bestämma mig om de ska användas innan de börjar rota och rensa även bland organen.


Nu till något trevligare!


Planerar så smått hundträningen inför våren och det ser än så länge ut så här:


  • Skyddsläger i mars
  • Skyddsläger i april
  • Söndagar - sök som vanligt
  • Lördagar - spår med spårgruppen
  • Skydd varannan vecka på Stormvallen
  • Skydd en gång i veckan med GMBK-gruppen
  • Skydd på Krokasmeden de onsdagar jag hinner
  • Brukslydnad för Ronnie på GMBK en gång i veckan

Tja, det ser ju ganska trevligt ut vi får väl se vad som hinns och orkas med. Frågar jag Heidi så skulle hon nog dubbla det hela. Ska ju även få in lite mer lydnad och uppletande också när andan faller på och jag inte sitter med näsan i en tentabok. I juni blir det ytterligare ett skyddsläger och sedan kommer kennellägret som jag gärna vill åka på i år. Operationer hoppas jag dröjer, jag har inte tiiid!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards