Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om en gång då hon sprang till legan innan så skötte hon sig riktigt fint. Figuranterna fick dock säga till henne att hon inte skulle ända fram och klättra innan hon gav skall men hon är ju lättlärd och lyhörd så det ska vi väl snart få bort.


Innan själva sökträningen så tog jag och Karin med flock en promenad med vovvarna. Givetvis drog Heidi iväg efter villt. Det är andra gången den här veckan så nu blir det till att ta i med hårdhandskarna så vi får i ordning på det här. Annars så har hon verkligen landat efter löpet och blir mer och mer harmonisk för varje dag som går. Nu är hon inga problem med att ligga och gosa, slappa och mysa i soffan med oss. Hon har slutat att flåsa så mycket och man kan bolla runt med henne hur som helst utan minsta protest. Bara väldans trevlig och superhärlig   Fortfarande inga spökperioder eller andra tetigheter. Himla najs!


Kuba, den lilla sötnöten, vill helst ligga inne och gona i soffan hela tiden. Hon är inte så värst förtjust i vintern utan är en riktig värmedyrkare. Varje kväll vid sovdags så har vi nattiritual. Hon rullar ihop sig i soffan och vi bäddar om henne med något mjukt och varmt. Då borrar hon in huvudet djupt i det mjuka och knorrar förnöjt. Sedan somnar hon som ett litet barn. Hon är lite speciell vår mule 


Nu ska jag kurera mig. Jag känner mig sjuk och febrig med ont i halsen och ett dånande huvud. Blä!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards