Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Skyddsläger på Stormvallen

Av J P - 23 november 2009 13:46

Karin och Jörgen fixade en underbar helg. Trevliga förare, högklassig skyddsträning, intressant teori och underbar mat! Det var ju inte så man vantrivdes direkt Skrattande Hade jag inte varit en fattig student hade jag åkt på alla läger där borta!


Heidi skötte sig jättefint och visade sig vara en mycket balanserad och trevlig liten tös även där. Hon fick sammanlagt tio pass i skyddet och eftersom hon är duktig på bevakning, transport och släppande så har vi mest koncentrerat oss på annat. Hon har haft fina bett och inhopp men av någon anledning har hon fått en dipp där. Ärmen är inte så jätteintressant över lag, men däremot pinnen som finns i så hon vill gärna in och "sorka" när hon fått den. Dessutom är hon lite fin i kanten och när ärmen blev full av ridhusunderlaget så ville hon inte riktigt bita tag i den. Nu jobbade vi med linor och för att få upp både intresse, inhopp och bett och det fungerade bra. Vi började även med att få henne att backa ut i bevakningen och det verkar inte vara några problem alls, hon är ju lättlärd den lilla. En tänkare både på gott och ont Kyss


På söndagseftermiddagen fick en vi en glad överraskning då systrarna Hetza och Hydra med mattar kom förbi. Det var verkligen jätteskoj att få se dem! Herman bor ju på Stormvallen så det var sammanlagt fyra H-uliganer att skåda. De är väldigt lika! De har förstås även olikheter, men det syns verkligen att de är från samma kull. Heidi är något mindre (inte så mycket som jag trodde dock och när jag kom hem visade sig att hon har växt lite sista månaden), något nättare och något mörkare. Hon har mindre intresse för människor och ligger kanske lite lägre i temperament. Trevlig liten syskonskara! Även halvsystern Mallekrafts E'Besta var med. En jättehärlig liten tik!


Tack Köster för en suverän helg!

Tack Lina för presenten, det var inte "så lite så" Flört



Eftersom det var för dåligt ljus för min kamera så blev det inga actionbilder. Det får bli en bild på Finaste Elsan i stället!


 

 
 
Lina

Lina

23 november 2009 17:42

Din lilla är verkligen en pärla, jag vill gärna ha lite av hennes sans och balans i Elsa när det kommer till skyddet, så när du har lite tid över kan du ju skicka iväg det på posten! Tack!

Hoppas vi kan ses snart igen!

Kramelikram

http://midasoenya.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

25 november 2009 14:06

Tusen tack för din kommentar vännen. Och förlåt att jag är så sen på att ge respons.

Och jag har en annan fråga... jag ska nu göra en redovisning om mormonerna, och tänkte höra ifall du skulle vilja bidra med lite information?

Stor kram

http://havskristall.blogg.se

 
Linda & Rusa

Linda & Rusa

26 november 2009 14:27

Hej!
Vill bara säga hej och tack för trevligt sällskap i helgen. Heidi var ju en väldigt trevlig lite bekantskap :)

Lycka till med fortsatt träning!
Linda & SusarRusa

http://dartan.se

 
Ingen bild

escodobe

26 november 2009 17:11

Så kul med läger!

 
Ingen bild

Liv

26 november 2009 21:29

Det var väldigt trevligt att träffa dig och Heidi också! Och brorsan Herman! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards