Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Spår och lydnad!

Av J P - 18 november 2009 14:18

Jag börjar tycka lydnad är riktigt kul. Herregud, det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men det är kul att träna med en hund som Heidi Hosan! Vi börjar få ordning på de sneda sättanden och apporten börjar bli riktigt bra. Jag kan dra i den utan att hon släpper eller tar om och hon vill ibland automatiskt vika in rumpan och sätta sig brevid mig med den. Greppar fint, tuggar inte osv när jag hystat i väg den. Det har varit mitt riktiga hatmoment men med henne har det inte varit några större problem, halleluja! Läggandet behöver vi lägga lite mer krut på och även framförgåendet, men vi har ju hela vintern på oss. Hoppet ja...ja det borde vi ju börja med någon gång *harkel*


Spårat har vi gjort också och det går bättre och bättre. Hon har haft lite svårt att förstå att man ska fortsätta efter apporterna men det börjar släppa det också. När hon väl spårar så gör hon det lugnt (ja i alla fall om man jämför med förut då hon rusade fram som ett skållat troll) och metodiskt med nosen fint i kärnan. Apoorterna tar hon i ett huj och rusar till mig med, utan tugg dessutom (halleluja igen, det är man inte bortskämd med). Vinklarna behöver vi jobba mer på med det ska nog bli bra det med.


Det stora problemet med Heidi är hennes jakt, jag får ingen ordning på den, hon är extrem. Det är det enda i hennes huvud när vi är ute och jag blir snart tokig!


I kväll är det skydd på Kroka men jag vet inte om jag ska dit eller stanna hemma. Jag hostar, känner mig lite småfebrig och det ösregnar och blåser ute. Inte en bra kombination!

 
 
Lina

Lina

18 november 2009 23:15

ÅH vad jag vill kunna träna på dagtid! Ni är så himla fina och duktiga ihop!

Kram, snart ses vi!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

19 november 2009 23:42

åh du underbara fantastiska människa! du är en go människa rakt igenom! ! ! du förtjänar all lycka och bli fri från cancer helt och hållet!

att få den komentar jag fick det hjälper mig så otroligt! tack så mycket och BAMSE KRAM till dig !

(a)

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards