Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Skydds

Av J P - 12 november 2009 12:54

Tack underbara ni för alla fina kommantarer om det goda beskedet. Eftersom jag inte har gått och oroat mig så blev det inte heller en stor lättnad när jag öppnade brevet utan mer en axelryckning och ett "jaha, se där ja". Jag är ju sån...konstig som somliga säger Flört Men visst är det härligt att få leva!


I går var det skyddsträning på Kroka och Heidi var sitt gamla vanliga jag igen. Superduktig! Jättefina bevakningar, bra bett och fantastiska släppanden. Transporterna går bättre och bättre och även om hon kommer lite för långt fram ibland i sin iver så studsar hon numera tillbaks till rätt position av sig själv. Bara att nöta så hon blir lite mer stabil där samtidigt som hon är med när figuranten agerar. I går lade vi lite extra fokus på att jobba lite mer självständigt. Jag och Stefan (som figurerade först för henne), gick runt på olika avstånd medan hon höll fokus på en för henne ny figurant. Hon ville gärna slänga en blick på både Stefan och mig med det blev bättre och bättre fokus.

Det som är knöligast med skyddet är att jag själv inte kan så mycket. Jag behöver teori helt klart! Nu ska jag förhoppningsvis på helgläger på Stormvallen nästa helg och då förhoppningsvis få lite mer kött på benen. Det är också väldigt lätt att glömma bort att lilla skrotan endast är 11 månader gammal, i dag faktiskt, så det får man påminna sig själv om ibland så man inte går för fort fram.


När det gäller lydnad börjar jag få in de snabba ingågarna i inkallningen. Jag har lekt in dom på promenaderna med mycket kroppsspråk och rörelser. Det verkar vara en metod som fungerar bra över lag för Heidi. Hon är lite tvärt emot vad jag är van vid så det tar lite tid att hitta de rätta metoderna ibland. Tur att man är envis Glad


Heidi vill träna mer!


Foto: Lina - okt 2009

 
 
Maria

Maria

12 november 2009 21:25

Haha, du är för rolig:
"Men visst är det härligt att få leva!"
Det är nog en bra inställning du har! Jag har nog mer nerverna på utsidan så att säga...

http://www.lissie.se

 
Lina

Lina

13 november 2009 09:26

Kan Heidi ge lite fokus till den gråa hunden som bor här hemma? Herregud, vårat skydds är ren katastrof om man jämför *fniss* :D

Ringer snart!

Kram Kram

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards