Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Begravning!

Av J P - 5 november 2009 19:37

I dag var det begravning för Knud, mammas livskamrat sedan 20 år tillbaks. Det var en väldigt fin beravning men ledsam förstås. Det var jobbigt att se mamma ta farväl av kistan, både i kyrkan när de svartklädda kom och bar ut den och vid själva gravsättningen. Så fort hon började gråta så började jag bara för jag blev så ledsen när hon blev ledsen. Jag tycker det är extra jobbigt över lag med just gravsättningen, när man vet att kroppen förs ner i jorden och man aldrig får se den igen. Det känns det så slutgiltligt.

Sov nu gott Knud!


Ja börjar bli lite piggare, den tyngsta tröttheten börjar släppa något och jag hoppas det fortsätter gå åt det hållet. Livet är tillräckligt som det är, utan det förlamande som lägger sig som en tung filt över en. Tur att man har hundarna så man måste ut oavsett. Jag börjar hitta knappen för att få fram snabba ingångar så det håller vi på med en del, annars så har det inte blivit så mycket träning de sista dagarna. Nu hoppas jag på en hel bil så det blir lite mer skydd, spår och sök!


Annars då?

Inget besked från skelettröntgen ännu *suck*, skolan är tuffare än någonsin, inget löp i sikte men däremot en liten öroninflamation hos Kuba. Det är från när hon opererades för blodörat och gick med tätt bandage. Örat blev lite svampigt då och har producerat lite mer gojsa sedan dess. Jag har kanske slarvat lite med rengöringen där för nu har det blivit lite rött och irriterat. Tur man har har en svärmor som arbetar på öronklinik och tar hem örondroppar för just det ändamålet. Tack söta svärmor Kyss

 
 
Ingen bild

Lina

5 november 2009 21:09

Usch begravningar är tunga...hoppas din mamma snart kommer må bättre igen!

Roligt att läsa att du har hittat rätt knapp att trycka på gällande ingångarna...själv har jag tränat noll lydnad det senaste. Hoppas jag kan ändra på det i helgen!

Stora kramar!

 
Linda & Siri

Linda & Siri

6 november 2009 08:05

Ja, visst är det tur att vi har hundarna som gör att vi måste gå ut ovasett hur man känner sig eller hur mörkt det än är. :)

Siri är nog inne i en liten "trottsålder". En sak som hon uppenbarligen tror är att om matte säger "sitt kvar" så betyder det att man skall hoppa ut åt sidan. Förstår inte vad hon fått det ifrån men det fungerar som sagt vad bättre när vi har leksak. Inget löp i sikte här heller inte.

Hoppas att du själv snart får ett besked som är bra. Tänker på dig mycket!

Många kramar

Linda & Siri

http://www.bernersennen.in

 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

7 november 2009 20:19

trist med begravning. dem är otroligt fina oftast men otroligt ledsamna . vet då jag begravde min plast farfar för ett år sen.

det är ju tur man har hundarna så att man hela tiden måste se till att orka även fast kroppen vill ge upp.
hoppas då får mer ork snart!

och hoppas vi får höra beskedet snart som också lär vara ett bra besked.

ta hand om dig Kramar Marie från norrland

(ps. ligger ca 1 dm snö här;))

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Carro/Lantismamman

Carro/Lantismamman

10 november 2009 00:08

Minns när min mamma var tvungen att begrava sin stora kärlek, det var jättejobbigt att se henne så ledsen. Men efter mycket tuffa år så har hon hittat tillbaka till livet igen:-) Hoppas allt löser sig med Kuba nu! Kram Carro

http://lantismamman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards