Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Rent mjöl i påsen!

Av J P - 29 juli 2009 10:56

Natten har varit mycket lugn och alla har sovit gott. Något mindre lugnt är det att gå ut med tre hundar i koppel samtidigt. De som påstår att det inte är någon skillnad på att ha två eller tre hundar vet inte vad de talar om, alternativt har whippets. Tur att Kuba kan vara lös hela tiden!


Om folk trodde, när jag bara hade Kuba och Heidi, att Heidi var Kubas valp så kan ni ju gissa vad de tror nu!


-Åh, är det mamma och pappa och deras valp?

-Nej, den lilla är en helt annan ras.

-Jaharu (dra den om rödluvan också ser de ut att tänka)

-Det är en belgisk vallhund, malinois!


 De tittar skeptiskt på mig för något sådant har de aldrig hört talas om. 


-De stora är dessutom två tikar!

-Jahaaa *ser fortfarande skeptiska ut*


Jojo, ibland kan man känna sig som en lögnare trots att man har rent mjöl i påsen!


På tal om det, ja rent mjöl i påsen alltså, så finns det en bok som heter just så. Den är skriven av Bjarne B Reuter och är skitrolig. Läs den!


 
 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

29 juli 2009 19:46

jaa den var ganska rolig den:) jobbigt när man talar sanningen och känner sig som en lögnhals ha de bra

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Ingen bild

stina

30 juli 2009 16:00

-jaha, vad är det för raser i dessa då?
- ojoj, vilka söta valpar, de kan inte vara gamla va?
mina 11-åriga nerklippta puli!
kram, ha det bäst josefin!
//stina

 
Carro/Lantismamman

Carro/Lantismamman

31 juli 2009 04:21

Håller med dig där! Det är ruskig skillnad att ha två eller tre hundar! Speciellt om man har lite större hundar! Hoppas allt är väl med dig och vovvarna! Kram Carro

http://lantismamman.blogg.se

 
Asta

Asta

31 juli 2009 08:32

Det var så många år sedan jag bara hade två att jag inte längre kan uttala mig i detta konstaterande...Så man vänjer sig;-))

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Lina

Lina

31 juli 2009 11:01

Två är lagom! Tre är en flock! Jag har precis varit ute en långpromenad i skogen med min flock och det är baske mig mycket att hålla ordning på! :-D

Hoppas ni har det bra i regnet...suck!

http://midasoenya.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards