Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Heidi - fotomodellen...igen!

Av J P - 21 juli 2009 11:22


Den här månaden är det Heidi Ho som pryder månadens bild på Alfa hundcenter. Det är Karin som tagit bilden. Visst är den kul! Heidi i ett nötskal :-)


I dag har båda hundarna fått lydnadspass.


Heidi fick träna kontakt med störning i form av viftande leksaker, ligg-ligg kvar, sitt från ligg, fritt följ med extra fokus på position, ingångar, apport och hålla fast.

Kommentar: hon lär sig fort, har tendens till att tugga, håller kontakt fint, är förarvek och något känslig i lydnaden (blir lite ledsen och osäker om man råkar säga nej och frustar om belöningen dröjer) men arbetsglad och lättmotiverad och betydligt mer sansad och balanserad än i brukset där driften är skyhög.


Kuba fick träna fritt följ, inkallning, läggande under gång, sitt-ligg-stå samt apport.

Kommentar: fart och fläkt men mycket flams och slarv i positioner.

 
 
Kristina

Kristina

22 juli 2009 11:33

Hallå

Har varit inne och uppdaterat mig lite! =) Underbara bilder! De verkar ha många likheter systrarna men även några olikheter........ De där med att förstöra saker verkar Hydra fått så det räcker för flera tyvärr......... Annars är hon en härlig liten eller ja ganska stor dam! =)
Ha det gott!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=tuva_tollerud

 
johan

johan

24 juli 2009 18:11

Pass på, du vet väl hur det brukar gå för barnskådisar som blir kända för fort! Vi vill inte se en raggig Heidi vika ut sig i skvallerpressen om ett par år.

http://jomenhuvva.wordpress.com

 
Lina

Lina

25 juli 2009 18:25

Klart snyggaste mallen ska visas upp! Låter som eran träning går finfint, skojsigt! Hoppas vi kan träffas snart, jag har abstinens serru! :-)

http://midasoenya.wordpress.com

 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

25 juli 2009 22:59

Åhh underbar bild på tjejen:) hon ärj u som hon är:D galna kroka hundar:)
syns snart på kennel träffen

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Asta

Asta

26 juli 2009 02:03

Goa, fina Heidi:-) Träffade ännu en halvbror till henne på Kindslägret...En helt supergo kille, som sin halvsyster:-) Ses snart. Kram

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards