Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Bildkavalkad från Dalsland!

Av J P - 13 juli 2009 13:13

Nu är vi hemma efter nio sköna dagar hos min mamma i Dalsland.


 Mammas husknutar.




Mamma


...som gillas av både folk och fä!


I trädgården växer det mängder med blommor och bär.





Det var smultronexplosion i Dalsland, även blåbären började komma i massor.


Frukost: corflakes med nyplockade smultron.


Några hundra meter från mamma finns en vacker sjö, Mörtsjön.


Där i badade både vi och hundarna.


Runt sjön bor det grodbebisar,


och där finns en del fornnordiska grejjer.


Vi var bland annat på lantloppis,


där det fanns massor av olika djur.


Vi käkade picknick i en grillstuga,


där det bodde en gigantisk spindel.


Körsbärsglass i Håverud.


Vi plockade blommor i mängder.



Sen kom regnet!


 

 



Det blev oavsett väder många och långa promenader i Kroppefjälls vackra natur.





Det blev inte så många bilder på hundarna, men vill ni se mer av mina odjur så har Karin tagit fantastiska bilder. De finns på hennes hemsida under Galleri - Lite sök och Beach2009. Underbara kommentarer dessutom :-)


Ett smakprov:


Annars så mår vi bra. Hundarna har härjat som tokar i skogen men mycket träning har det inte blivit. Ingen alls om jag ska vara ärlig. Kuba hade en liten vätskefylld kudde i/på öronlappen och under veckan hade den vuxit till ca två femtioöringars storlek. I dag tömde jag ut 1,4 ml blodblandad vätska. Det har sina fördelar att både ha jobbat inom vård med alla deligationer och dels själv vara "sjuk". Man har både erfarenhet och pinaler för att kunna bedriva mindre sjukvård här hemma, både rent och smärtfritt.


Från Kubas öra:


Ja just det ja, Kuba fyllde 4 år den 5:e juli 

Heidi blev 7 månader i går och är fortfarande en liten strumpa. 52 cm hög och 18 kilo lätt!


 
 
johan

johan

13 juli 2009 14:07

Jatittadärja! Taktiskt att vänta med uppdatering precis tills folk börjar bli lagom förväntansfulla. (Mindre taktiskt att länka till roliga hundbilder på annan plats i samma inlägg, i och för sig..)

Fina bilder från Dalsland i alla fall, och en obetalbar min på upphånglad mamma (får man skriva så på internet?).

http://jomenhuvva.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

13 juli 2009 14:52

Vilka underbara bilder! Och vilket härligt ställe det ser ut att vara. Ta hand om dig och njut av sommaren! kramar

http://havskristall.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

13 juli 2009 16:16

Underbara bilder! Du, jag och flickorna får åka dit någon gång och bara njuta och träna! Framför allt njuta. ;-)

Nu får vi ses snart din krulltott! Kram Kram Kram!

 
Maja o Jedi m flock

Maja o Jedi m flock

14 juli 2009 12:07

Men vilka bilder! Underbara! Och vilken avkopplande semestertripp du gjort, skönt för själen :-) Heidi är liten, Jedi han växer på, är 59 cm hög och väger 25 kg nu. Syns väl på lägret? Kram på er!

http://www.nogg.se/rexan

 
Karin

Karin

14 juli 2009 23:46

Härliga bilder!! Gillar den där fornordiska mojjen, vad det nu kan vara...
Hoppas att du haft en bra semester!

http://drakera.se

 
Asta

Asta

16 juli 2009 09:43

Ljuvliga bilder, som alltid:) Skulle vilja lära mig tömma...Kossorna får hemska knölar ibland, masserar och klämmer dom, men kanske läkningen gick snabbare om man kunde suga ut ?!Fast detta är inte samma för det blir var i kornas bölder:(

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards