Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Fina fina valp!

Av J P - 28 maj 2009 11:45

Jag mår bättre och Heidi har blivit en ny hund. Är de så signalkänsliga mallar?

I går var vi på Husdjurshälsan med valpkuren för miljöträning och föreläsning. Vi var där i nästan tre timmar och valparna var med hela tiden, snacka om bra passivitetsträning. Heidi skötte sig klanderfritt (förutom att hon hånglade upp en stor mjukishund *skratt*). Luktade av stället och slappnade av direkt. Tyst och fin kunde hon sitta eller ligga och ta det lugnt trots alla nya lukter och valpar runt omkring sig. Hon har verkligen en fantastisk förmåga att anpassa sig i olika miljörer och hålla fokus på mig. Stabil och trygg liten byracka det där och samtidigt oerhört vaken och uppmärksam. Hon har hur mycket som helst i sig och svarar blixtsnabbt på retningar, men har en suverän avstängningsknapp :-)


Oj, det blev ett riktigt skrytinlägg det här men hon har alla förutsättningar i världen att bli en fantastisk tävlingshund! Vägd blev hon också och vågen stannade på 14,8 kilo.


Jag ska förresten byta blogg, bilderna blir skitdåliga när man lägger upp dom här, men ni märker när!


I kväll är det kurs igen och då kan det se ut så här:

Både hund och matte är uppmärksamma!


Orginalbilden är tagen av Harald Hasselblad och stulen från: www.bernersennen.in

 
 
Hanna

Hanna

28 maj 2009 12:53

Då får du meddela den nya bloggadressen =)

kram

http://havskristall.blogg.se

 
johan

johan

28 maj 2009 14:00

Whut!?! Jag bidde photoshoppad! Vilken fräckhet..

ps. Wordpress är rätt ok, lätt att få det snyggt. Det finns ju maxstorlek på bilderna i inläggen där med beroende på temat, men man kan länka till originalet man laddat upp har jag för mig.
ds.

http://jomenhuvva.wordpress.com

 
Ingen bild

Lina

28 maj 2009 16:25

Oh vilken fin bild! Visst är det skönt när man har en blogghund! :-D

Ses snart hoppas jag!

Kram Kram Kram

 
Caroline

Caroline

28 maj 2009 18:51

Kul med en valp som kan slappna av var som helst!
Själv har jag en otroligt ivrig jycke som ska hälsa på kompisar hela tiden, puh!

Går nu påbyggnadskursen på valpkursen på måndagar, bra träning för oss båda!

/Caroline

http://ci-caroline.se/djuren

 
Camilla o Kito

Camilla o Kito

28 maj 2009 23:50

Så skönt att du mår bättre! Och hon verkar verkligen vara en toppenpingla, din lilla Heidi! Fast hon har förstås en toppenmatte och en snäll brun hund som som fostrare ;)

Jag sneglade på en fin malletik häromdan och tänkte på er. Från att ha varit helt "osynliga" för mig så är mallar plötsligt lite intressanta. Tack vare Heidi Ho :)

Ha det bra! /Camilla o Kito

http://kito.photoweb.se

 
Ingen bild

Karin

29 maj 2009 16:03

Japp, skifferkross till uteplatsen

 
Asta

Asta

29 maj 2009 21:05

Jupp, en cool tjej är hon, din Heidi! Kram o trevlig helg

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards