Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av J P - 14 maj 2009 13:56

Jag har egentligen inget alls att skriva men jag är så trött på att se min nuna på översta inlägget. Att jag dessutom skriver på min B-uppsats är ju ännu ett skäl till att jag bara måste uppdatera min blogg, eller hur?


I går var jag på SBK-information med valpkursen och det var väl inte nytt för min del men trevligt ändå och jag fick tränat med Heidi efteråt. Hon är verkligen skitkul att träna med. Allt går superfort, hon lär sig blixtsnabbt och är otroligt intensiv i allt hon gör. För mig som är van vid något segare schäfrar (visserligen bruksvariant men de är ju inte som mallar precis, och visserligen även en rr som lär sig superfort men bara när hon själv vill), så är den stora utmaningen att lära rätt, vilket inte alltid är det lättaste. Nu hade vi noll störning men ändå, jag tror det blir bra, riktigt bra faktiskt. Att hon går att belöna både med leksak och godis är verkligen ett plus i kanten, då kan jag betydligt lättare reglera tempo etc.


Heeelp!

Ovido - Quiz & Flashcards