Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Spår och matte med noll koll.

Av J P - 27 mars 2009 10:43

Jaha, så då är man sjuk igen. Har hostat som 17 de senaste dagarna och i går kväll kände jag mig febrig och hade ont i halsen. När jag vaknade i morse var jag helt igentäppt och svullen. Febrig som tusan och jätteont i hals och huvud. Urk, hoppas det bara är en lättare förkylning och inte samma monsterinfluensa som jag hade innan jul.

Trist för nu missar jag troligtvis söket på söndag.


Åkte i alla fall iväg till klubben i går och lade ett par spår till valpen. Varför jag inte använde snitslar är för mig en gåta. Första spåret tog hon klockrent...trodde jag. När vi väl stod vid godisburken såg jag ju var jag hade gått och det var inte där Heidi gick, hon hade vindat in burken och tagit en genväg. När vi var på väg till andra spåret så vek hon plötsligt av in i skogen, stretade och drog och jag förstod inte alls vad hon skulle in där och göra, spåret låg ju längre fram. Men hon stretade lite till och ännu lite mer och sedan var ju burken där. Där hade hon tagit spåret klockrent och matte fick stå med lång näsa!


Ja du Josefin, du är verkligen en fena på det här!

Nästa gång blir det ordentligt snitslat så jag vet vad jag håller på med. Hedi har ju koll, det är värre med mig! Näsa har hon i alla fall och efteråt fick jag släpa med henne till bilen för hon ville fortsätta spåra. Det bådar ju gott!


Jag tror däremot lillvalpen har kommit in i en liten minispökålder. I går skällde hon med rest ragg ut en papperskorg som vi gått förbi två gånger inom loppet av tio minuter!!

 
 
Ingen bild

Lina

27 mars 2009 16:30

Men fy för att vara sjuk!

Det låter onekligen som du borde snitsla dina spår, för Heidis skull om inte annat. ;-)

Kramar!

 
escodobe

escodobe

27 mars 2009 18:50

Ja, jag tycker Karins frågeförslag var mer relevanta. På tal son snitzlar så lita aldrig på mig som spårläggare - jag vet inte var jag gått ens MED snitslar! Duktig spårmalle!

http://diamondsnrust.wordpress.com

 
Ingen bild

escodobe

27 mars 2009 21:41

ska du säga!

 
M,Chess oc Ixa

M,Chess oc Ixa

28 mars 2009 16:03

Haha de är inte lätt ibland detta med hundar och spår;) det slutar oftast vi står där med lång näsa haha! du har ju som sagt var ingen snö och skylla på nu så ta och träna lite lydnad nu med lillrakaren! och sen kommer jag ner i maj så får vi träna tsm , både spår och lydnad! ha de bra Kram

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
Ingen bild

lollo

29 mars 2009 12:06

hoppas du snart är kry igen, vi håller också på att snorar så det är väl såna tider....igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards