Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av J P - 17 mars 2009 13:41

Det händer egentligen inte så mycket, skolan tar mycket kraft och ork den veckan  och jag är vansinnigt trött av den nya medicinen. Hundarna mår toppen och njuter av vädret precis som jag.


Kan ju berätta att vi fick mycket beröm när Heidi vaccinerade förra veckan. Beröm för att hon var så positiv och glad, att hon var i perfekt hull och att vi hade så fin kontakt. Veteriären ansåg inte malle som sin ras alls (hon föder upp bruksrottisar) men Heidi kunde hon mycket väl tänka sig :-)


Just nu koncentreras vår träning på inkallning, kontakt och "hålla fast" Inkallning fungerar bättre och bättre och kontakten är det inga problem med. Däremot är hon en riktig tuggare, både när det gäller prylar och i kamp så nu har vi börjat från noll och tar det riktigt grundligt. Jag har plockat bort allt mjukt och tuggvänligt och vi tränar med en spårpinne. Denna får hon i princip bara hålla och även plocka upp från golvet framför mig. Hystar jag i väg den eller hon hämtar den från håll så kommer gärna glappandet.

 Vi kör också en del men passivitetsträning ute och avslappningsövningar inne. Något som en liten virrpanna är ganska bra på men som kan bli mycket bättre.


En liten film - Heidi mjölktrampar

Ovido - Quiz & Flashcards