Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av J P - 9 mars 2009 13:52

I dag har jag varit hos min onkolog och har fått en ampull inkörd i magen. Denna ska förhindra att min cancer kommer tillbaks och kördes in med en nål tjockare än en stoppnål. Nu vet jag precis hur valpar känner när de chipmärks! Det gjorde faktiskt inte speciellt ont, trots att jag skippade bedövningsplåstret innan ;-)


I dag har Heidi Hosan bekantat sig med en slagborr på nära håll och gått i gallertrappor. Inga problem, hon är bara glad hela tiden!

Ute träffade vi en kvinna som hade haft en terv. Hon frågade om jag hade haft malle innan och om jag visste vad jag givit mig in på? Jag sade att det var min första malle men att jag hade vana av bruksschäfrar. Hon önskade mig lycka till för det kunde jag behöva :-))

Jämfört med de schäfervalpar jag har haft så tycker jag Heidi är en väldigt lätt och lyhörd liten flicka och min vita herdehundshane Loke var minst 7 resor värre. När han var pytt arbetade jag 12-timmarspass i metallindustrin och tyckte det var rena semestern att få åka och jobba *skratt*

Nåväl, det kanske är lugnet före stormen!


I lördags var vi på kennelträff i Alingsås och det var ett helt gäng med krokiga hundar där. Tyvärr ingen valp från H-kullen (Herman hade redan åkt när jag kom dit då jag var sen pga tentaskrivning på morgonen) men några från J-kullen, ett par andra valpar och en liten tolleflicka från I-kullen. Hon och Heidi ska gå på samma valpkurs senare i vår.

Fika, snack, valphälsningar och människorprat. Himla trevligt!


I går var det sökträning i vidrigt väder. Snöblandat regn slafsade ner utan uppehåll gjorde allt rusktigt kallt, slaskigt och vått. Heidi fick vara med och valla rutan, busa med de andra hundarna, åla sig i ljungen och tjinga på folk. Kuba gick helt ok i söket trots vädret. Hon var bara lite lomhörd som hon brukar bli när det är riktigt ruskigt ute. Jag tror hon tyckte det var lika skönt att komma hem som jag gjorde :-)

Ovido - Quiz & Flashcards