Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av J P - 27 mars 2009 10:43

Jaha, så då är man sjuk igen. Har hostat som 17 de senaste dagarna och i går kväll kände jag mig febrig och hade ont i halsen. När jag vaknade i morse var jag helt igentäppt och svullen. Febrig som tusan och jätteont i hals och huvud. Urk, hoppas det bara är en lättare förkylning och inte samma monsterinfluensa som jag hade innan jul.

Trist för nu missar jag troligtvis söket på söndag.


Åkte i alla fall iväg till klubben i går och lade ett par spår till valpen. Varför jag inte använde snitslar är för mig en gåta. Första spåret tog hon klockrent...trodde jag. När vi väl stod vid godisburken såg jag ju var jag hade gått och det var inte där Heidi gick, hon hade vindat in burken och tagit en genväg. När vi var på väg till andra spåret så vek hon plötsligt av in i skogen, stretade och drog och jag förstod inte alls vad hon skulle in där och göra, spåret låg ju längre fram. Men hon stretade lite till och ännu lite mer och sedan var ju burken där. Där hade hon tagit spåret klockrent och matte fick stå med lång näsa!


Ja du Josefin, du är verkligen en fena på det här!

Nästa gång blir det ordentligt snitslat så jag vet vad jag håller på med. Hedi har ju koll, det är värre med mig! Näsa har hon i alla fall och efteråt fick jag släpa med henne till bilen för hon ville fortsätta spåra. Det bådar ju gott!


Jag tror däremot lillvalpen har kommit in i en liten minispökålder. I går skällde hon med rest ragg ut en papperskorg som vi gått förbi två gånger inom loppet av tio minuter!!

Ovido - Quiz & Flashcards