Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av J P - 26 mars 2009 10:42


Läste att Heidis syster vägde ca 12 kilo så nu var jag ju förstås tvungen att väga lillfia igen. Vågen stannde på 10,2. Circus två kilo mindre och då är hon ändå rätt stabbig. Men hon var ju minst av syskonskaran vid 8 veckors ålder och det håller kanske i sig. När hon föddes var hon däremot störst av tikarna, ja om det är den valp jag tror att det är. Saxat från Krokas blogg den 12:e december: 04.20 En stor mörk brud anlände! Hon angjorde världen upp&ner o bak&fram så hon blir nog en tvärvigga.  


Heidi första gången jag såg valparna. Då visste jag inte att just denna valp skulle bli min, men hon utmärkte sig lite då hon var mörkast och luddigast.


Det är lite lustigt, vissa valpar blir aldrig så där rangliga och knotiga med långa ben och tunn kropp. Något som jag för övrigt älskar, de är så himla fina då! Vissa valpar ser helt enkelt ut lite mer som vuxna hundar i miniformat. Heidi är en typiskt sådan. Hon är dessutom väldigt...hmm, kubisk, och då menar jag inte att hon är fet bör väl tilläggas Inte blev hon så där sälslät heller som valpar brukar bli när de tappat valppälsen och precis börjat få sin vuxenpäls. Hon är lurvig redan nu! Superfin!


Kuba var mer en knota som liten:

Så söt att man får ont i magen!

Ovido - Quiz & Flashcards