Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

14 veckor!

Av J P - 20 mars 2009 10:54


I dag har Heidi hosan varit här i 6 veckor, hon är alltså 14 veckor gammal och väger 9,5 kilo. Det är väl kanske lite för tidigt att hoppas på en liten malletös men hon växer jämnt och fint och ser för sin ringa ålder väldigt propotionerlig ut.

Hon och Kuba är som ler- och långhalm men hon har jättefin kontakt med mig och lyssnar bra, hon är väldigt lyhörd. En helt underbar och kramig liten tjej!

Är jag nöjd? Japp


Nu är det fullt ös med en saftig hemtenta fram tills på tisdag, men sedan är det dags att börja med spår för liten. På söndag är det förstås sök med Kuba. Underbart att slippa slask eller snö!


 
 
Caroline

Caroline

20 mars 2009 17:19

Hejsan

Vilken härlig blogg du har, och underbara hundar! Ska själv få hem en valp om 2 veckor, en schnauzer!

Ps: Känner igen dig, tror du har köpt en kattpuff/-koja av mig på Ädelkatten något år.
Är hörselskadad och har en blåvit Norsk skogkatt, Cornell.

/Caroline

http://ci-caroline.se/djuren

 
Ingen bild

lollo

20 mars 2009 18:39

Blir alltid så glad av din blogg, husse menar att jag skrämt dej under tiden du var här mycket (vi saknar er!!!) så du inte vågar vara annat än nöjd med din hund...

 
Ingen bild

Lina

20 mars 2009 21:03

GRATTIS fina röding!!! Så fin hon ser ut på kortet, jag hoppas vi kan ses snart! Fyra mil mellan oss och ändå ska det vara så förtvivlat svårt att få till en träff! Skandal!

 
escodobe

escodobe

21 mars 2009 19:18

Visst sitter det nån djävel någonstans och planerar in fint väder utifrån tentatiderna?

http://diamondsnrust.wordpress.com

 
Maja o Jedi m flock

Maja o Jedi m flock

22 mars 2009 09:58

Blir lika avundsjuk var gång jag besöker er blogg.. Hos er är det snöfritt o krokusar och här är det snö än! Blä!! Kul att du e nöjd med tösen! :-) Ha det gött!

http://www.nogg.se/rexan

 
Kattis

Kattis

22 mars 2009 21:30

Hej! Tack för namntipset! Så du har en av Krokasmedens mallevalpar - kul! De ser så himla härliga ut! :) Nu ska jag kika runt här på dina bilder!

http://www.tjornebrant.se/dagar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards