Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Glapp!

Av J P - 17 augusti 2008 20:07

Vilken konstig söktränig i dag!

Kuba var så otroligt het när det var vår tur men uppenbarligen blev hon överhettad och stängdes av på något vänster. Vid första skicket sprang hon ut i hyperfart men då figgen låg under en gran så sprang hon tillbaks utan rulle (vi kör lösrulle). Antingen var det läskigt eller också tyckte hon väl att det var för sticksigt, man vet aldrig med henne :-) Vi fick skicka om och då vände hon på halva vägen och kom tillbaks. Meh! Skickade en tredje gång och då rusade hon i väg med världens fart ca en tredjedel, där gick hon över i långsam trav för att börja rusa igen sista biten!? Andra skicket, ja då stod hon bara och glodde på popupen och gick inte ut alls. Vi fick förstärka med en tjoande och då gick det bra. Vid tredje skicket sprang hon ut med gav upp när hon inte sprang rakt på figgen och kom tillbaks så där fick vi också skicka om *suck* Vi avslutade med en flyende för att få upp motivationen lite till nästa gång, ja man kan ju hoppas på det i alla fall.

Git och jag kom fram till att hon har glappkontakt någonstans, medan Karin var lite smartare och tyckte det kunde bero på att hon faktiskt är en ridgeback *skratt*. Hormonellt mumlades det också om, hon är lite skendräktig och det verkar ju i så fall ha satt sig i huvudet och inte i juvren som tidigare ;-)

 
 
Ingen bild

Lina

18 augusti 2008 21:36

SKIT också, vet inte för vilken gång i ordningen jag glömmer att skriva in koden innan jag väljer skicka och Vips så är allt borta *mutter*

Hoppas du har haft en bra dag i skolan!

Kramar

 
Malin, Daya o Bibi

Malin, Daya o Bibi

20 augusti 2008 23:13

Dessa hundar... Git måste ha varit på bra humör eftersom hon inte bara konstaterade att det är en ridgeback ;-) Vi vill oxå komma på söndagarna men har någonting annat inbokat i stort sett varje söndag så det gååår inte :-(. Söndag e ingen bra dag...
Vi är i slottskogen nästan varje onsdag runt 18-19 tiden så det är bara att kika förbi!

http://hidaya.se

 
Sarah

Sarah

23 augusti 2008 11:12

Det var kul att träffa dig med! :) Köttbullen är snäll och trött idag. Jag fick sovmorgon till halvtio!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=sayah

 
Karin

Karin

25 augusti 2008 14:03

såklart kan du snotta lite bilder på iporidgen!

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards