Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av J P - 10 augusti 2008 17:18

Det var en väldigt blöt sökträning i dag. Vi körde som sista ekipage och då började det givetvis strila ner ordentligt. Kuba avskyr regn men jag tyckte hon jobbade på bra ändå om än dock inte med samma fart och glädje som vanligt. Vi fick förstärka popuperna med ljud och avslutade med en flyende. Den här gången tog hon i alla fall rullen orentligt varje gång förutom vid ett skick där figgen låg i en rishög. Då hamnade hon på fel sida av riset, studsade runt lite och sprang tillbaks utan rulle. Ut igen och då gick hon över på rätt sida och ordnade upp det. Ett par framslag fick hon även till men där har hon en del kvar kvar att lära.


JAG måste däremot lära mig att läsa av henne bättre vid skicken. Jag har ibland en förmåga att hålla kvar henne för länge när popparna poppar upp en lite längre tid. Då släpper Kuba dem gärna om jag inte skickar så fort hon ser dem, och vi måste antingen göra om det eller så springer hon ut i halvfart med fördröjning. Det är lite svårt att se på henne om har sett dem eller inte och då blir jag tveksam och håller som sagt kvar henne för länge. Fy på mig!


Det är kul att träna sök även om det regnar, men oj vad skönt det är att komma hem, sätta på sig torra kläder, krypa upp i soffan och äta varm mat!


Det bor konstiga svampar i skogen. De ser mycket suspekta ut och luktar lik. Man kan ju undra vilken nytta de gör i naturen?

Ovido - Quiz & Flashcards