Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Av J P - 16 augusti 2008 19:51

I dag var det spårträff men jag bestämde mig efter inrådan på att vara hemma och vila för att ev få ner inflamationen. Trist som attans när man senare på dagen insåg att vädret var strålande med blå himmel och sol. Så, jag och husse tog med Kuba och åkte till klubben för att se om de sköt även denna lördag på skytteföreningen brevid. Just pistolskott är ju något jag vill träna mer på när det gäller henne. Jajjemen! Parkeringen var full av bilar och det sköts en hel del. Kuba var bara glad även denna gång och vi tog en promenix runt området. I dag var Kuba däremot inte fullt lika duktig med att stanna när det skuttade upp en liten lurvig ekorre och jag vrålade nej så grankottarna skallrade. Rådjur, fåglar, harar...ja då är det inga problem att få stopp på henne, men av någon underlig anledning är just ekorrar oerhört lockande för en Kubik. Nåväl, vi kom ända fram till skjutbanorna och kunde t o m köra lite lydnad alldeles brevid. Då hade vi vandrat runt där en timma eller så och Kuba var varm och trött men jobbade faktiskt på riktigt bra. Kanske inte med samma fart som vanligt men ändå! Inkallningen såg jättebra ut även om det ibland tar någon sekund innan hon lyfter på ändan och kommer farande. Ställandet går toppen, läggande under gång kalas, hon kastar sig ner, och fria följet ser fint ut förutom vänstersvängar. Det måste vi träna betydligt mer på men det kommer nog bli bra det med. När jag kom hem var jag så trött att jag fick lägga mig att sova middag så nog är det någon liten infektion av nåt slag som lurar i kroppen. Jag får väl ta med mig extra starkt kaffe i morgon på söket så jag håller mig pigg :-D

 
 
Ingen bild

Lina

16 augusti 2008 20:19

Vad flitig du har varit trots att du inte är helt kry, på gott och ont. Själv har jag bara varit hemma och ugglat...trist värre.

Härligt att höra om Kubisen träning, hade allt varit roligt att se en RR på tävling!

Kramelikram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards