Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Skjutglada gubbar.

Av J P - 14 augusti 2008 11:29

I går åkte vi ut till klubben igen för lite skotträning. Jäklar i min låda vad de sköt. Dels lerduveskyttet som alltid är på onsdagar, dels ett gäng gubbar som uppenbarligen bara testade sina gevär lite vid sidan om, dels var militären där och sprang runt och pangade med buskar på huvudet och dels var skyttebanan öppen. Där sköts det bara lite grann vilket var synd, för uppenbarligen har Kuba något svårare för just pistolskott. Det låter ju lite skarpare och ekar inte så mycket efteråt.

Nåja, jag tror inte det hade gjort så stor skillnad i dag för hon reagerade inte mer på de få skotten därifrån. Kuba var överlycklig när vi kom dit. Rusade ut och studsade runt med viftande svans. Wiii, de skjuter som bara den, wiii vad skoj, wiii vad mycket godis matte har i fickan!

Vi gick fram och tillbaks i området, nära och lite längre bort och till sist stod vi 15-20 meter från gubbarna och kanske 25-30 meter från lerduvet. Då smäller det rätt bra! Kuba tyckte det fortfarande var skoj och så snacka om snabb förändring. Det värmer ett mattehjärta!


I dag ska jag i väg på ett väldigt spännande och vad jag tror väldigt trevlig besök :-) Resten håller jag för mig själv tills vidare så mer om det längre fram... ...förhoppningsvis ;-)


I morgon ska jag till onkologen, lördag är det spårträff och söndagen är vigd åt sök så det blir en rolig helg. Ja kanske inte onkologbesöket då men hundträningen överväger med råge. Hoppas verkligen att vädret blir lite mer stabilt bara, jag tror inte det går att få Kuba att spåra i regn. Sök, där går nog gränsen, för det tycker Kubiken är betydligt roligare än allt annat.


 
 
Lina

Lina

14 augusti 2008 22:06

Härligt att hon tar skotten så bra numera!

Sen håller jag med om att det är ett roligt besök du har varit på idag, jag blir helt till mig bara jag tänker på det ;-)

Hoppas allt går bra hos läkaren i morgon! Jag håller tummen!

KRAM

http://midasoenya.files.wordpress.com

 
Ingen bild

lollo

15 augusti 2008 17:56

hoppas att beöket gått bra! ha nu en underbar helg!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards