Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Hare x 2

Av J P - 12 augusti 2008 23:39

De sista två dagarna har vi inte gjort något alls. Jag har någon slags infektion i kroppen, är trött, har ont och mår dåligt så det har bara blivit några långa promenader i maklig takt.

I dag gick Kuba lös framför mig på en gräsmatta och upp flyger två harar bara ett par meter framför nosen på henne. Kuba sätter fart, jag ropar "stanna" och Kuba tvärnitar! Ena haren fortsätter framåt och den andra stannar ca 40 meter framför henne och sätter sig och glor. "Häråt" ropar jag och Kuba vänder sig om direkt och springer glatt till mig.

Detta är en hund som i yngre dagar jagat allt som rört sig så gissa om matte är nöjd med utvecklingen. Dutti tjej!

 
 
Karin

Karin

13 augusti 2008 16:07

Låter som att ett Grattis! kan vara på sin plats!

http://drakera.se

 
Ingen bild

Lina

14 augusti 2008 01:01

Ja håller med Karin jag ;-) Blänger på Midas som gör allt annat än vänder när det kommer en hare!

KRAMAR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards